Israel Hayom

רק לפני שנה: בית הדין של "־ישמעתאזידש­י" מפלנגהעדרה­להדדיחוחבג­ללת גחנמבקדרלמ­דינמהן

ב2017, ספר2ד בר מתהמ שה דו" ה √ מוקד החקירה נגד גנדלמן: הקמת שני בתי אבות בגבעת אולגה שלא כחוק

- איציק סבן

לפני כשנה דחה בית הדין של יש עתיד דרישה להדחת ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן מחברותו במפלגה, בשל ממצאי דו"ח מבקר המדינה שעסק במינויים על רקע זיקה פוליטית בעירייה, כך נודע ל"ישראל היום".

עם מעצרו של גנדלמן שלשום, בחשד לביצוע עבירות פליליות, מיהר יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד להשעותו מחברותו במפלגה. כעת, "ישראל היום" חושף כי חברת מפלגה אחרת, שירלי עודד, לשעבר מספר 2 ברשימת המפלגה במועע צת העיר, פנתה לבית הדין בניסיון להדיחו אך כאמור, ניסיונותיה עלו בתוהו.

בעתירה שהגישה טענה עודד בין השאר כי "כפי שעולה מדו"ח המבקר, התנהלותו של גנדלמן זרה לערכים של יש עתיד, פוגעת בשמה הטוב של המפלגה ומנוגדת למדיניותה המוע צהרת להילחם בשחיתות הציבורית ובכלל". כן ציינה כי "התנהלותו )של גנדלמן(, הגובלת לכאורה בפלילים, אינה יכולה לדור בכפיפה אחת עם העקרונות של המפלגה".

בתוך כך, אתמול הותר לפרסום כי סמי לוי, לשעבר חבר מועצת עיריית חדרה ומ"מ ראש העיר, הוא הקבלן שנעצר שלשום בחשד למתן שוחד לראש העירייה, צביקה גנדלמן.

לוי, לשעבר יו"ר ש"ס בעיר, נחשב לקבלן מוכר בחדרה ובעל כוח אלע קטורלי בעיר. בע2011 הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה וניסיון תקיפה. כמו כן, הורשע בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה ונגזרו עליו שישה חודשי מאסר, שאותן ריצה בעבודות שיע רות. על לוי הוטל קלון ושופט בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא, שאשרר את הסדר הטיעון, קבע אז כי "לו לא היה הדיון שבפניי במסגרת של הסדר טיעון, אז היה ראוי הנאשם לענישה מחמירה בהרבה בגין עבירות אלו של טוהר המידות".

ככל הידוע, מוקד החקירה נגד גנע דלמן ולוי טמון לכאורה, בהקמת שני בתי אבות סיעודיים במרכז גבעת אולגה שלא כחוק. לפי החשד, שני הקבלנים שקיבלו אישור להקימם היו לוי וקבלן נוסף שממנו, ככל הנראה, רכש צביקה גנדלמן דירה. בד בבד, נבדק חשד שראש העיר פעל לסלילת כביש זמני, בהשקעה של ארבעה מיע ליון שקלים מכספי החברה העירונית, לטובת מרכז מסחרי שבנה קבלן אחר, שגם ממנו על פי החשד רכש דירה. אולם בסופו של דבר הכביש נהרס.

בפרשה זו נעצר גם נהגו של גנדע למן, אברהם אפללו, הנחשב למקורב של לוי, ובמשטרה בודקים אם העסע קתו בידי ראש העירייה נעשתה במע סגרת יחסי שוחד שהתקיימו בין השע ניים. במהלך החקירה הסמויה הצליחו חוקרי המשטרה לבסס חשד ראייתי לכאורה נגד גנדלמן ולוי ובכל זאת, הם מנסים כעת לגייס עד מדינה בפע רשה. תגובת "יש עתיד" לא התקבלה עד לשעת סגירת הגיליון.

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ ?? צביקה גנדלמן בבית המשפט
צילום: גדעון מרקוביץ צביקה גנדלמן בבית המשפט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel