Israel Hayom

משרד הרווחה בוחן הצבת מצדלצהמבוצ­עתת בהלימךעיות­וףנוההורית­ם לפעיגליילע­והרך

המשררו ל א הת בש ומ המ נות√אם ייצא לפועל, הוא ישפיע על 2,200 מעונות יום, שבהם 105 אלף ילדים

- נועם (דבול) דביר

במשרד הרווחה בוחנים בחיוב הצבת מצלמות אבטחה במ עונות היום שבפיקוחם. אם יאושר המהלך, יוצבו המצלמות בכל המ סגרות הטיפוליות לגיל הרך כאמצעי להרתעה ולהבטחת שלומם של היל דים המטופלים.

שר העבודה והרווחה חיים כץ הנחה את הגורמים המקצועיים במשרד הר ווחה לבחון הצבת מצלמות אבטחה במעונות היום. המשרד בעד הצבת מצלמות במעונות, אך רוצים לע שות זאת בשיתוף מפעילי המעונות וההורים. על פי הנחיית השר, התקנת המצלמות תחול בכל המסגרות הטי פוליות לגיל הרך שבפיקוח, כלומר לפעוטות בגילי 3-0. מדובר ב‪2,200 ‬ מעונות יום, שבהם 105 אלף ילדים.

מטרת המהלך היא לחזק את מערך הפיקוח במסגרות ואת ההגנה על התינוקות המטופלים בהן, זאת לאור אירועי אלימות מזעזעים של התע ללויות בקטינים ובחסרי ישע. בשנים האחרונות נפתחו מאות תיקים בגין אלימות מצד אנשי צוות כלפי קטי נים בגני ילדים ובמעונות יום. ב90% מהמקרים נסגרו התיקים שנפתחו במ שטרה בגלל חוסר ראיות. "אנחנו מו כרחים להיות העיניים והפה של אלו שלא יכולים להגן על עצמם ולספר על הפגיעה. לצד עד כון חוק הפיקוח על מסגרות לגיל הרך, הנחיתי את גורמי המקצוע לבחון אפשרות לה צבת מצלמות במעונות יום במטרה ליצור הרתעה שת רסן התנהגות פוגענית כלפי פעוטות", אמר השר כץ.

יצוין כי אם אכן המהלך ייצא לפועל ומצלמות יוצ בו במעונות היום, עדיין אין זה אומר כי מצלמות יוצבו גם בגני הילדים של משרד החינוך בגילי 6-3. בשנה שעברה ניהלה הסתד רות הגננות מאבק נגד המה לך וסירבה בכל תוקף להכניס מצלמות אל כיתות הגן.

נושא הצבת המצלמות אינו חדש בכנסת ישראל. יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, הגישה בעבר הצעת חוק של פיה יוצבו מצלמות בכל המו סדות שבהם שוהים חסרי ישע - קשישים ובעיקר ילדים בגני הילדים ובמעונות. ביום ראשון אמורה לעלות הצעת החוק לוועדת שרים לח קיקה. "אני מברכת על ההתקדמות בה כרת החשיבות שבמהלך. המ צלמות יגבירו את הפיקוח ויחזקו את תחושת הבי טחון של ההורים, שח לקם איבדו מזמן את אמונם במערכת. בשל החשש לפגיעה בפר טיות, ייעשה התיעוד במ עגל סגור וייפתח רק בהנחיה של רשויות אכיפת החוק במקרה שבו יש חשד סביר לביצוע עבירה. בשטח יש לא מעט רשתות שמפעילות מעו נות יום שכבר עכשיו התקינו מצלמות במסגרותיהן, ואני מאמינה שנוספות יצטרפו אליהן בהמשך. בשל מורכבות התהליך, אני מוכנה שההצעה תחול בשלב זה רק על מעונות היום", אמרה ח"כ שאשא ביטון.

בשנים האחרונות נפתחו מאות תיקים בגין אלימות מצד אנשי צוות כלפי קטינים בגני ילדים ומעונות יום

 ?? צילום ארכיון: עמי שומן ?? מעון לגיל הרך. למצולם אין קשר לכתבה
צילום ארכיון: עמי שומן מעון לגיל הרך. למצולם אין קשר לכתבה
 ??  ?? שאשא  ביטון
שאשא ביטון
 ??  ?? השר כץ
השר כץ
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel