Israel Hayom

מאוחדים: היום יוענקו פרסי ירושלים לאחדות

הפרסים יוענקו כחלק מ"יום האחדות", הנערך לזכר שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו √ הנשיא יעניק את הפרס לחמישה ארגונים

- יורי ילון

טקס הענקת פרסי ירושלים לאחדות ישראל יתקיים היום בבית הנשיא כחלק מ"יום האחדות", הנערך לזכר שלושת הנערים גיל ע־ד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח ז"ל, שנחטפו ונרצחו לפני כארבע שנים. הטקס ייערך במעמד הנשיא ראובן )רובי( ריבלין ומשפחות הנערים.

זוהי השנה הרביעית שבה הפרסים מוענקים. מטרתם היא להעלות על נס ארגונים ויחידים בארץ ובתפוצות, אשר תרמו לאחדותה של החברה בישראל, ולעורר יוזמה לפעולות דומות. השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, מיוזמות "יום האחדות", אמרה כי "בחברה מגוונת ומורכבת כשלנו, יום האחדות הוא הזדמנות פז לעצור את מרוץ החיים ושגרת הוויכוח, למצוא את המאחד והמשותף שבינינו".

הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל )מיל'( בני גנץ, יכהן כחבר ועדת השופטים להענקת הפרס. "אחד הרגעים הקשים ביותר בתקופתי כרמטכ"ל היה הרגע שבו קיבלתי את הבשורה הקשה על הרצח של שלושת הנערים", נזכר גנץ והוסיף: "משפחות הנערים הפכו את האסון האישי שלהן למקור עוצמה לאומי, ופרס ירושלים לאחדות ישראל נולד מטרגדיה גדולה זאת. אל מול האיומים הביטחוניים של מדינת ישראל, הדבר החיוני ביותר לחוסנה של ישראל הוא האחדות הפנימית. נכון וצריך לדבוק בעמידה משותפת במשך כל ימות השנה".

הפרסים יוענקו לחמישה ארגונים והם: קולולם, שהוא מיזם מוזיקלי ח־ברתי של שירת המונים, המאפשרת למשתתפים השונים חוויית חיבור דרך המוזיקה; רצים ללא גבולות, שהוא מיזם ריצה שמטרתו לחבר בין נוער יהודי לבין נוער ערבי ממזרח ירושלים דרך ריצה מקצועית והשתתפות בתחרויות; מרכז Tec, הפועל לקי־ רוב בין המגזרים השונים בחברה הישראלית, באמצעות מחשבים וטכנולוגיו­ת מתקדמות, ומאפשר לצמצם פערים באמצעות יצירת מפגשים אנושיים ארוכי טווח; ופדרציית בוקהראטון פלורידה, ארגון שהצליח לקרב מחדש את חברי הקהילה היהודית בפלורידה ופועל כדי להרחיב את הפעילות לקהילות יהודיות נוספות.

כמו כן, לפרויקט תגלית יוענק פרס מפעל חיים לכבוד שנת 70 למדינה. "אנו מתרגשים מאוד לקבל את פרס מפעל חיים מטעם יוזמה מעוררת השראה וחשובה מאין כמותה. במהלך 18 השנים האחרונות קידמנו בברכה יותר מ 600,000משתתפים במטרה לחזק את זהותם היהודית ואת הקשר למדינתנו", אמר מנכ"ל תגלית, גידי מרק.

 ??  ?? איל יפרח, גיל ע־ד שער ונפתלי פרנקל ז"ל
איל יפרח, גיל ע־ד שער ונפתלי פרנקל ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel