Israel Hayom

פלהויצאשעי­רייתת הלכביםשקםי­ם

צוהריסה נגד צפתע דירכבש שהו בניגוד לחוק בפארק עמק התכלת √ הפארק אמנם סגור לציבור אך יחידי סגולה פלשו לתוכו באין מפריע √ העירייה: "הנושא נמצא בהסדרה, הדיר נבנה זמנית"

- עדי חשמונאי

הוצאת צווי הריסה על חריגות בנייה הן חלק מהפעילות הש גרתית של כל רשות מקומית, שת פקידה לאכוף בין היתר עבירות בת חום התכנון והבנייה. אלא שלאחרונה נדהמו תושבים מצפת לגלות את צו ההריסה התקדימי שהוציאה היחידה הארצית לאכיפת עבירות בנייה במ שרד האוצר - לעיריית צפת.

"העירייה, המשמשת גם כוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מוציאה צווי הריסה לתושבים שביצעו אפילו חרי גות בנייה קטנות במרפסת, פרגולה או חנייה", אמר בזעם תושב צפת. "איך ייתכן שהגוף שאוכף עבירות תכנון ובנייה מעז לבצע עבירות כאלה ובונה ללא היתר בנייה?"

צו ההריסה הוצא בגין "מבנה שלד ברזל ופח בשטח של כ410 מ"ר" המש מש כמכלאת צאן בפארק עמק התכלת, שנסגר לציבור לפני כשנה וחצי. עי ריית צפת, באמצעות עו"ד מומחה בת חום התכנון והבנייה, ד"ר ניסן שריפי, הגישה בימים האחרונים בקשה לבית המשפט השלום בעיר להוצאת צו מני עה או עיכוב ביצוע לצו ההריסה של האוצר, שהורה לבצעו בתוך שבוע.

הפארק משתרע על שטח של כ580 דונם בכניסה הצפונית לצפת, ובו מעיינות ובוסתנים. בשבי ליו רועים איילים, יעלים ודי שונים. לפני חצי שנה נחשף ב"ישראל היום" כי הפארק, הנמצא באחריות משותפת של העירייה וקק"ל, סגור לציבור זה כשנה בשל מפגעים בטיחו תיים, אולם פתוח רק ל"יחידי סגולה" היכולים לבקר תמיד.

למרות שגם היום, בחלוף חצי שנה נוספת, הפארק עדיין סגור לציבור, תקף שריפי בבקשה שהגיש לבית המ שפט את מתן הצו. לדבריו, המבנה הלא חוקי לכאורה הוא הרחבה של דיר כבשים שייעודם לרעות בשטחי הפארק לצורך ניקוי העשבייה, המסכנת את המקום בהתפשטות שריפות. בקק"ל אמנם מעודדים שימוש בע דרי צאן להדברת עשבייה ביערות ישראל על מנת למנוע התפשטות שריפות, אלא שגורמים בארגון אמרו ל"ישראל היום" כי בשטח הפארק המדובר קיימת אוכ לוסיית בעלי חיים מגוונת אשר מאפשרת התמודדות עם הצמ חייה בכדי להקטין את הסיכון מפני שריפות. מסיבה זאת תושבים בצפת הביעו תמיהה על הצורך להחזקת דיר כבשים על ידי העירייה.

כך או כך - בית משפט השלום בצפת נעתר לבקשת העירייה והוציא צו עי כוב ביצוע לצו ההריסה עד לה חלטה אחרת. עוד קבע כי בש בוע הבא יתייצבו הצדדים לדיון ראשון בסוגיה שבמחלוקת. מעיריית צפת נמסר בתגובה: "הפארק, המנוהל על ידי עמו תה, נמצא כרגע בהסדרה רשמית מול עיריית צפת ומול קק״ל, המגבשת את ההסכם. חלק מהס דרת ההסכם כולל טיפול בבנייה במקום, שהתבצעה כבנייה טרו מית זמנית עבור בעלי החיים הנמצאים בפארק, ובימים אלו מתבצעת לגלי זציה למבנה". מקק"ל נמסר בתגובה: "כבר תקו פה ארוכה מתקיימת עבודה מול עי ריית צפת בכדי לגשר על המחלוקות המקצועיות ולחתום על הסכם משותף לניהול הפארק. קק"ל עושה כל שב רשותה בכדי לחתום על ההסכם מהר ככל הניתן ולפתוח אותו לשימוש הצי בור הרחב. שטח הדיר מוחרג משטח האחריות של קק"ל, ובמידה והתקיימו בו חריגות בנייה הן לא מוכרות לנו ולא באחריותנו". ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הנו שא נמצא כרגע בערכאות משפטיות ונגיב בדרכים המקובלות".

 ??  ??
 ?? צילום: אייל מרגולין, ג'יני ?? "ישראל היום", 29.12.2017
צילום: אייל מרגולין, ג'יני "ישראל היום", 29.12.2017
 ??  ?? הכניסה לפארק
הכניסה לפארק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel