Israel Hayom

תלמידים מצאו בשרון מטבע בן כ 1,700 שנה

- כתב "ישראל היום"

חיכה כמעט אלפיים שנה: במהלך חפירות ארכיאולוגי­ות בכפר יעבץ, שביצעו תלמי דים מבתי ספר במועצה האזו רית לב השרון בשיתוף אוניב רסיטת אריאל, התגלו באדמה מטבע עתיק המתוארך לשנת 300 לספירה וממצאים נוספים.

הממצאים התגלו בתחילת השבוע. בנוסף למטבע העתיק, בן כ1,700 שנה, התגלה פעמון ברונזה מאותה תקופה.

החפירות נעשו באתר "כי לודייא" שנמצא סמוך למושב כפר יעבץ. החוקרים משערים שהאתר היה מיושב בתקו פה הביזנטית בהסתמך על כך שבמקום נמצאה גת לייצור יין מרוצפת בפסיפס, האופיינית לתקופה הביזנטית.

הממצאים שנמצאו עד כה בחפירה הנוכחית הם כולם מהתקופה המוסלמית הקדו מה - שנת 1050 700 לספירה. הממצאים כוללים קערות מזו גגות (מצופות זכוכית צבעונית) קנקני יין, משקולת מאזניים מעוטרת עשויה ברונזה, פע מון ברונזה, אבנים חצי יקרות והמטבע - כלומר קדום בהר בה משאר הממצאים שנמצאו בחפירה.

החפירות הארכיאולוג­יות במקום נעשו במסגרת תוכ נית "קרב", שעורכת המועצה במטרה לחבר בין תלמידי בתי הספר להיסטוריה. אתר זה נחפר לראשונה במסגרת פרויקט זה והממצאים נתגלו כבר בחפי רתם הראשונה. החפירות במ קום נעשו בהובלת הארכיאולוג אחיה כהן תבור מאוניברסיט­ת אריאל ומחברת "דגש אר כיאולוגיה תיירותית".

הארכיאולוג אחיה כהן תבור אמר: "מה שיפה פה זה שילדים בני המקום באים לחקור באתר ממש סמוך לבתים שלהם, וב עקבות כך הם מגלים ומכירים את הילדים שגרו באותו מקום לפני 1,000 שנים. היופי בפ רויקט הזה שחוץ מהפן האר כיאולוגי שבו הוא מיועד בעיקר לחינוך. אחד מהתלמידים אמר כי 'אם היה לו דבר כזה בחצר האחורית הוא לא היה נוגע בט לפון'. מבחינתי זה הדבר הכי חשוב".

 ??  ?? המטבע העתיק
המטבע העתיק

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel