Israel Hayom

גלנט: נאפשר התחדשות עישררהבוינ­וינ תן גקידוםהובה­פתרח"יפגרתר השות

ויהשיכו לתפ כפל כמו י דבמס היתחד מאז נכנס עירונית √ "שכונה כמו יד אליהו בת"א יכולה להכיל עוד 50 אלף יחידות דיור"

- ערן בר טל

"כבר בעשור הקרוב 20% מה תחלות הבנייה יהיו של התח דשות עירונית", כך אמר ל"ישראל היום" שר השיכון והבינוי יואב גלנט. לדבריו במרחב שבין רחובות לבית שמש ייבנו 9,500 יחידות דיור שי חלפו בניינים המכילים כעת 1,300 יחידות דיור. במסגרת תכניות הת חדשות עירונית התושבים יקבלו שנים של פטור מארנונה, אמר השר.

לדבריו, שכונה כמו יד אליהו בתל אביב היא פוטנציאל אדיר לבנייה. אפשר להגיע לתוספת של 50 אלף יחי דות דיור בשכונה הזו, שעיקר הבנייה בה הוא משנות השישים של בניינים בני 3-2 קומות.

בקו מפתח תקווה דרך ת"א ועד בת ים - יש פוטנציאל גדול מאוד של עוד עשרות אלפי יח"ד. ההתחדשות העי רונית היא למעשה מפגש בין ארבעה שותפים: הדיירים, הקבלן, העירייה, והמדינה - דרך תכנון ורגולציה.

האתגר הגדול הוא ליצור מכנה משותף שיהלום את הדרישות של כל הצדדים, אחרת הפרויקטים לא ייצאו לפועל.

מאז השר גלנט נכנס לתפקידו רואים תנופה משמעותית בתחום ההתחדשות העירונית. בשנת 2017 אושרו לבנייה 694 יח"ד; בחיפה 623 יח"ד; בנתניה 333 יח"ד; ברמת גן 246 יח"ד; בק ריית גת 233 יח"ד; ברעננה, פתח תק ווה וירושלים ‪ 154 126‬יח"ד ובבת ים 29 יח"ד. בשנות כהונתו משנת 2015 אושרו במסגרת תכנית פינוי בינוי 21,547 יח"ד, כמעט כפול ממספר יחי דות הדיור שאושרו ב 3 השנים הקוד מות - .2014-2012

יותר אישורים למגדלים

"בניגוד למה שמקובל לחשוב עיר צפופה היא עיר נוחה יותר", אומר גלנט ומכריז "יהיו יותר אישורים למגדלים".

גלנט מייחס חשיבות רבה להקמת הרשות להתחדשות עירונית. השבוע פורסם שהקרן להתחדשות עירונית שהוקמה צברה מאות מיליוני שקלים לטובת פרויקטים חדשים, שנצברו מכספים שהוקצו לעניין ולא נוצלו. המשמעות היא שבקרוב יהיה תקציב פעילות נוסף לרשות

כלי חשוב נוסף שפותח לצורך הע ניין הוא "קרקע משלימה". בינתיים המדינה השתמשה בכלי הזה ברחובות - שם הוצעה ליזמים מיזם באזור עם ביקוש נמוך יותר כחלק מעסקת חבילה של אזור עם ביקוש גבוה.

זו הדרך שנמצאה כדי לתמרץ יז מים להשתתף במיזמים של התחדשות עירונית באזורים בהם רמת המחירים פחות אטרקטיבית. "יזם יוכל לקבל אישור להתחדשות עירונית באזור בי קוש בבאר שבע, תמורת ביצוע פרויקט התחדשות בחצור הגלילית, למשל". מיזמים אלה כדאיים החל מיחס של 1:10, אך באמצעות "קרקע משלימה" ניתן יהיה להוציא לפועל גם מיזמים עם יחס של 1:5.

22,000 יח"ד נמצאים בשלבי הפק דה - הגשנו בשנה האחרונה. התחלנו לתכנן את הרכבת הקלה. הקמנו 19 מנהלות עירוניות. אנחנו משלמים על התקנים שלהם אבל הם עובדים בעי רייה. האחרונה נחנכה בבת ים לפני שבוע. נגיע ל 25 עד לסוף השנה.

 ?? צילום: משרד הבינוי והשיכון ?? יחידות דיור מאושרות בתוכנית פינוי בינוי
צילום: משרד הבינוי והשיכון יחידות דיור מאושרות בתוכנית פינוי בינוי
 ?? צילום: דודי ועקנין ?? השר גלנט
צילום: דודי ועקנין השר גלנט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel