Israel Hayom

בקרוב במרכולים: פירות וירקות שלא הכרתם

פיתוחים חדשים של חברת "הזרע" √ בתערוכת "פרש אגרומשוב" בת"א בסוף החודש יוצגו חציל מתוק המתאים לטיגון, אבטיח קל ללא גרעינים ועוד מגוון פירות וירקות המותאמים לדרישות השוק

- היאלי יעקבי ה־נדלסמן

מלפפון יפני, מלון מסוג אננס, חציל מתוק שאינו סופח שמן בטיגון, עגבנייה קלה לקילוף וזן חדש של אבטיחים קטנים ללא גרעינים. אלו הם רק חלק מפיתוחי הפירות והירקות המעניינים שתציג חברת "הזרע" בתערוכת "פרש אגרומשוב", התעת רוכה לשיווק תוצרת חקלאית שתתקיים בת27-26 ביוני בגני התת ערוכה בת"א - זו השנה הת28 ברציפות.

התערוכה מפגישה בין מגדלי תוצרת חקלאית טרייה לבין קניינים, סיטונאים, יצואנים ויבואנים של שיווק תוצרת חקלאית טרייה ומשווקים מהארץ ומחו"ל. אלפי משתתפים צפויים לפקוד את הכנסים והתערוכה. הכניסה בתשלום.

בקיץ הקרוב תשיק החברה את אנג'ל, מלון ייחודי מסוג אננס שגדל במושב חצבה שבערבה. אנג'ל משלב את היתרונות של שני טיפוסי המלון הפופולריים בארץ: גליה ואננס. שילוב זה מביא חוויית טעם ייחודית של קרנצ'יות שמגיעה מסוג גליה ומתיקות גבוהה עם שילוב של חמיצות בתוספת חיי מדף ארוכים. אנג'ל נבדל בצורתו האובלית במקצת, מצטיין במוצקות ובחיי מדף ארוכים, ולאור יתרונותיו הרבים וטעמו המתוק, מצליח מאוד במכירות במדינות השונות ברחבי העולם. פיתוח נוסף בתחום הפירות הוא של זן אבטיחים ששמו "פומה", שהופך את חוויית הפרי, שמזוהה כל כך עם הקיץ הישראלי, להרבה פחות מסורבלת. החברה מציעה אבטיח קומפקטי במשקל 3-2 ק"ג ללא גרעינים.

זן פומה מתהדר בקליפה ירוקה מפוספסת, ששומרת על טריות האבטיח ומבטיחה לו חיי מדף ארוכים יותר. זאת, בניגוד לאבטיח הקלאסי, שבו הקליפה, שקטנה ביחס לשטח הפנים, שומרת על כמות רבה של פרי בתוכה ואינה מאפשרת הגנה על כל חלקי הפנים.

עוד תציע החברה את חציל טודלה. מדובר בשילוב בין חציל בלדי למלכה שחורה. הוא מתוק יותר מחציל רגיל ומתאים במיוחד לבישול ולמילוי. הוא גדל בעין איילה ואינו סופח שמן בטיגון. חציל טודלה בעל מראה אגסי עם קליפה מתוחה במיוחד המעידה על טריותו.

בתחום העגבניות יש לא מעט חידושים. עגבניית תמר מסוג רומא היא עגבנייה עם מוצקות פרי יוצאת דופן המאפשרת קילוף קל בעזרת מקלף והיא נחתכת ללא נזילות. היא בצורת ביצה ומכילה כמות ליקופן גבוהה יותר.

 ??  ?? עגבנייה המאפשרת קילוף קל )מימין( והיריד אשתקד
עגבנייה המאפשרת קילוף קל )מימין( והיריד אשתקד
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel