Israel Hayom

בשבוע הספר: המו"לים בדרתרהתרךב­ו למקבדועג"ץאתניגעיפד­ים רחרונגיםבח­וק

דורשיםמש תלנ מ ביטלה שנהס הא הספרים √ משרד התרבות: "השרה סבורה שצריך לאפשר לשוק תחרות"

- אריאל ויטמן

שרת התרבות מירי רגב החליטה לפני כמה שבועות לבטל את שני הסעיפים האחרונים בחוק הספרים. כעת לא יופעל פיקוח רגולטורי על סדר תצוגת הספרים בחנויות ויתאפשר שוב לתגמל את עובדי החנויות על כך שמכרו יותר ספרים של הוצאות שבבעלות החנויות.

ל"ישראל היום" נודע כי "התאחדות הוצאות ספרים" שלחה מכתב לשרת התרבות שבו היא מאיימת לפנות לבג"ץ אם השרה רגב וצוות משרדה לא ינמקו על סמך מה התקבלה ההחלטה להשהות את הסעיפים.

במשרד התרבות אישרו שקיבלו את המכתב ומסרו כי בזמנו, בעקבות המלצות של ועדה שהקימה השרה, הוחלט לבטל את החוק, למעט שני הסעיפים האלה. כעת "החליטה השרה לבטל כליל את החוק, לרבות אותם שני הסעיפים שנותרו בו".

במשרד אומרים כי "השרה סבורה שיש לתת בעת הזו לשוק לפעול במסגרת של תחרות חופשית ומלאה. המשרד יבחן בתקופה הקרובה את המשמעויות של המהלך, ובמידת הצורך יציע תיקונים מתאימים".

כן אומרים כי הם יגיבו למכתב בא־ מצעות הייעוץ המשפטי שלהם. רותם סלע, מו"ל הוצאת "סלע מאיר", שהיה ממובילי המאבק בחוק, אומר ל"ישראל היום" כי "חוק הספרים הגן על המו''לים הוותיקים והמבוססים מפני סופרים ומו"לים חדשים. בביטול החוק שמסיר רגולציה פוגענית וכוחנית שמסייעת לחזקים, עשתה השרה רגב למען הספרות הישראלית יותר מכל שר תרבות בהיסטוריה של מדינת ישראל. המו''לים הוותיקים חוששים בצדק מתחרות, אבל הצרכן הישראלי ובוודאי שהסופר הישראלי, ייהנו משפע גדול יותר ומתרבות במחיר שווה לכל נפש". גלילה רון פ־דר-עמית, סופרת ילדים ונוער שפרסמה יותר מ 400־ כותרים, שמחה מאוד מהביטול הסופי של החוק לפני שבוע הספר, ומסרה ל"ישראל היום" כי "חוק הספרים הוא בדיוק הדבר ההפוך לעידוד קריאה של ילדים. הצעד של שרת התרבות מירי רגב לביטול חוק הספרים הוא צעד מבורך". ראוי לציין כי עם ביטול חוק הספרים חזרו מבצעי ה 3־ במאה שנאסרו בחקיקת חוק הספרים. לפני החלת החוק נמכרו בסטימצקי 2 ספרים ב 99־ שקלים ולאחר ביטולו עברו ל- 3 ב 99־. בהתאחדות הוצאות ספרים סירבו להגיב.

 ??  ?? "לתת לשוק לפעול", מירי רגב
"לתת לשוק לפעול", מירי רגב
 ??  ?? "רגב עשתה דבר גדול", רותם סלע
"רגב עשתה דבר גדול", רותם סלע

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel