Israel Hayom

וויינשטיין לבית המשפט: "לא אנסתי, לא תקפתי"

מפיק העל ההוליוודי טוען כי קיים יחסים בהסכמה √ במאי הקולנוע וודי אלן: "הייתי צריך להיות נער הפוסטר של תנועת Metoo,# לא התלוננו נגדי בתעשייה"

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב, ואלי לאון

מפיק העל ההוליוודי, הארווי וויינשטיין, שרבים רואים בו הקטליזטור המרכזי לצמיחתה של תנועת Metoo,# הגיע אמש לבית המשפט בניו יורק לדיון ראשון בתיק נגדו וכפר בהאשמות האונס ופשעי המין.

המפיק היהודי, שעשרות נשים התלוננו נגדו, הגיע לבית המשפט במנהטן לאחר שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום פלילי ראשון בשבוע שעבר. כתב האישום בניו יורק מת רכז בשתי מתלוננות - השחקנית לוסיה אוונס, שטוענת כי וויינשטין הכריח אותה לבצע בו מין אורא לי ב 2004, ואישה נוספת, שזהותה בינתיים נותרה בעלטה, שטוע נת כי וויינשטיין אנס אותה בחדר מלון ב .2013

מדובר כמובן רק בקצה הקר חון, כאשר עשרות רבות של נשים האשימו את המפיק האגדי באונס, בתקיפות ובהטרדות מיניות. למ רות זאת, כאמור, וויינשטיין בן ה 66 כופר בהאשמות נגדו, ואתמול רק נשאל על ידי השופט אם הוא מבין את זכויותיו. עורך דינו של המפיק, בנג'מין ברפמן, טוען כי אמינותן של המתלוננות מוטלת בספק וכי הוא משוכנע שמרשו יזוכה.

לדברי ברפמן, המתלוננת שמא שימה אותו באונס קיימה עם וויינ שטיין מערכת יחסים שנמשכה אחרי האונס לכאורה. מנגד, התובע המ חוזי של מנהטן, סיירוס ואנס, אמר כי זה "היה צפוי" שפרקליטיו של וויינשטיין ינסו לערער את אמינות המתלוננות.

"לא מבין מה רוצים"

בתוך כך, במאי הקולנוע המהולל, וודי אלן, לא מבין כיצד הפך לאויב של תנועת Metoo# העולמית ול סמל של הוליווד המטרידנית. לט ענתו, הוא אמור להיות דווקא נער הפוסטר שלה.

אלן היהודי, שהתראיין בתחילת השבוע לתקשורת הארגנטינאי­ת, התייחס לאירועים סביב החרם המ סתמן נגדו בקרב שחקניות ושחק נים רבים בהוליווד, כולל נטלי פו רטמן, שהתייצבו לצידה של בתו, דילן פארו.

היא טוענת כי אלן התעלל בה מינית בילדותה, בתקופה שבה היה בזוגיות עם השחקנית מיה פארו.

אלן הביע תמיכה ביעדים של תנועת Metoo# ואמר כי "מה שמ טריד אותי שמקשרים אותי עם אנ שים שהואשמו על ידי 20, 50 ואפילו 100 נשים. אותי מחברים עם האנשים האלה, למרות שהואשמתי על ידי אדם אחד במסגרת מאבק על משמו רת ילדים שנבדק והוכח כלא נכון".

הבמאי בן הוסיף כי "זה דבר טוב שהם חושפים מטרידנים של נשים וגברים חפים מפשע, אבל אתה יודע שאני צריך להיות נער הפוסטר של התנועה Metoo,# עבדתי עם מאות שחקניות ומעולם לא התלוננו על התנהגות בלתי הולמת מצידי".

 ?? צילום : GettyImage­s ?? הארווי וויינשטיין וודי אלן בימים שמחים יותר
צילום : GettyImage­s הארווי וויינשטיין וודי אלן בימים שמחים יותר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel