Israel Hayom

שליחי חב"ד התגייסו לסיוע בהתפרצות הגעשית בגואטמלה

- חנן גרינווד

יומיים לאחר התפרצות הר הגעש פואגו במרכז גואטמלה, עדיין יש נעדרים רבים שלא ידוע מה עלה בגורלם. לצד המ שלחות הבינלאומיו­ת שעושות את דרכן לאזור, כולל המשלחת הישראלית, התגייסו אנשי בית חב"ד בעיר אנטיגואה לסייע.

"היה פיצוץ גדול וכל הר חובות התמלאו בעפר וולקני", שחזר שליח חב"ד מנדי דיאמנט. לדבריו, חלק מאנשי הצוות של בית חב"ד מתגוררים בכפרים מתחת להר ובני משפחתם נפ געו. "יש עדיין הרבה נעדרים, הרבה פצועים והרוגים. אחד הפ צועים הוא עובד שלנו שהתנדב בכפר ונפצע".

דיאמנט מציין כי הם החלו לגייס ציוד ויצאו לסייע כבר אתמול לניצולים. "כל הרחו בות כאן שחורים מעפר וולק ני אבל בגדול התחושה רגו עה", הוא אמר. במקביל לסיוע לניצולים ולפצועים הוא עסק בהרגעת הורים ישראלים רבים שלא הצליחו להגיע לילדיהם שמטיילים במדינה.

"קיבלתי הרבה שיחות מהארץ. בחסדי השם רוב הק רובים שלהם עברו כאן ויכול תי להרגיע אותם. לא שמעתי על ישראלים שנפצעו או נהר גו בהתפרצות. רוב מוחלט של הישראלים שמגיעים לגואטמלה עוברים דרכנו, כי פה זה מרכז הטיולים באזור. מול ההר יש מסלול מאוד פופולרי ובנס לא היה אף אחד עליו ברגע ההתפ רצות". בבית חב"ד מנסים לגייס סיוע מהקהילה היהודית - ביגוד, מוצרי גלם ועוד, כדי לסייע לפ צועים ולניצולים. "זו השליחות שלנו", אמר.

מסעדן ישראלי, דור סנדרוסי, המתגורר בסן פדרו לה לגונה, המרוחקת כארבע שעות מהר הגעש פואגו, סיפר כי הגורם העיקרי לנעדרים הרבים טמון בכך ש"זהו הר געש פעיל ומפו רסם בגואטמלה, ולכן מטיילים רבים עולים אליו לרגל כחלק מהטיול שלהם".

הוא הוסיף כי "לרוב, ההתפר צויות בו הן עדינות בהרבה ממש שהתרחש. המטיילים שנמצאים באזור האסון מפונים לסן פדרו, שהיא יעד תיירותי ידוע נוסף".

 ??  ?? נזקי התפרצות הר הגעש
נזקי התפרצות הר הגעש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel