Israel Hayom

החדיאש ששוןלמתושב­וםלחדש,מהקדבלור

בגיל75מוצ ברשיררא ךאל שמו שכו למשורר הדתי יוסף צבי רימון, שפעל בארץ בשנות ה 30 וה 40

- מאיה כהן

בזמן שהמוזיקה האתנית הופכת להיות ה דבר בה"א הידיעה במו זיקה העולמית, שלמה בר ממשיך לעשות את מה שעשה תמיד.

המוזיקאי בן ה 75, אחד החלוצים של מוזיקת העולם בארץ, מוציא שיר חדש שנקרא "אלוקים אור" מתוך אלבום חדש שמוקדש כולו למשורר יוסף צבי רימון ז"ל. מדובר במשורר דתי שפעל בארץ בשנות ה 30 וה 40, וניסה לשלב אמונה באלוהים ומסורת יהודית עם החיים המתחדשים בארץ ישראל.

"לא היתה לי אף פעם הזדהות כל כך עמוקה עם טקסטים עד שפגשתי את הטקסטים של יוסף צבי רימון", מספר בר. "ימים ולילות הלכתי עם הטקסטים שלו, הוא היה בתוכי. עברתי איתו חוויה מאוד מכוננת ובמקביל התחזקתי מבחינה דתית, השתניתי מאוד. בשלוש השנים האחרונות עברתי תהפוכות בחיים, הפ כתי מדתי לייט לאדם מאמין. אני אוהב להגיד 'מאמין' יותר מ'דתי'.

"כבר 40 שנה אני אדם מאמין, אבל בשנים האחרונות התקרבתי עד יותר לדת. הטקסטים של יוסף צבי רימון כל כך דיברו אלי. הרגשתי את האמונה המ דהימה שלו. אני חושב שבאלבום הזה הגעתי למקומות שלפני זה לא הגעתי אליהם. זו שירה מאוד קשה, לא פשוטה אבל תמימה, זכה ועמוקה. יוסף צבי רימון כמעט לא מוכר בציבוריות הישראלית. אולי בגלל שהוא היה דתי. לא ידעו לקבל אותו. הוא בתהילים ובתור הזהב, ואלה גם ההשפעות שלי. אם הייתי משורר - הייתי כותב כמוהו".

אתה מזדהה איתו, אבל אתה, בני גוד אליו, כן מוכר ומוערך בציבוריות הישראלית. "אני מוערך ומוכר, אבל אני חי בעו לם של בידור ואני לא אוהב את הש טויות האלה. ברוך השם, אני שמח בחלקי, אבל הייתי רוצה לראות יותר אמנות, יותר שירה ופחות בידור. אני לא נגד

בידור, אבל לא ייתכן שזה יהיה העי קר. היום מנסים לקחת בידור ולהציג את זה בתיאטראות ולעשות את זה למ שהו לאומי". אתה מביא בחשבון שאלבום כזה עלול לא להצליח מאוד מבחינה מסחרית?

"אני עושה את מה שאני מאמין בו. אני מאמין במה שאני עושה ואני מוכן לשלם על זה כסף. אני יודע שהמוזי קה שלי מורכבת ולא דומה למציאות הישראלית היומיומית, אבל יש גם קהל שממשיך לעקוב אחריי ולאהוב את מה שאני עושה, ואני שמח על זה".

 ?? צילום:שמוליק בלמס ?? "הפכתי מדתי לייט לאדם מאמין". בר
צילום:שמוליק בלמס "הפכתי מדתי לייט לאדם מאמין". בר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel