Israel Hayom

"ברור שלג'ורדי יש יתרון על זרל"יישראםל א"חייחרסיוטי­םאיוני"

בראיון היוםהת מ רלסוגיית המנהל הטכני לנבחרת ישראל, שהסתבכה בשל חששו של וילי רוטנשטיינר להגיע לארץ √ על מצבו, אחרי שלקה בהתקף לב, אמר: "בריא יותר מרוב האנשים"

- אביעד פוהורילס

"אני לא יודע אם בדקו עם ג'ורדי (קרויף; א.פ) או לא, ואם הוא בכלל רוצה בתפקיד הזה, אבל ברור לי שיש לו יתרון על הרבה זרים אחרים. הוא היה בישראל הרבה שנים, הוא יודע איך הדברים מת נהלים כאן ויש לו קשרים מקצועיים טובים גם בישראל וגם באירופה, שיכולים לסייע".

כך אומר מוטי איוניר, שהתייחס לסוגיית משרת מנהל טכני זר לנ בחרת ישראל, שמסתבכת בינתיים בעקבות התלבטותו של האוסטרי וילי רוטנשטיינר, שקיבל את המשרה אבל חושש להגיע לישראל מסיבות ביט חוניות. בעניין בחירת מאמן לנבחרת, מלבד ניר קלינגר ורוני לוי המועמדים הבולטים, ציין איוניר את ברק בכר, ומיקם אותו כמאמן הישראלי הטוב ביותר כיום.

בראיון למוסף "שישבת" של "יש ראל היום", שיפורסם ביום שישי הק רוב, איוניר מחמיא לקרויף על הדרך שבה שינה את מכבי ת"א, הקבוצה שבה גדל כשחקן וגם כמאמן, אבל גם מדגיש ששום ישראלי לא היה מקבל מהבעלים מיטש גולדהאר את האפ שרויות והתנאים שזכה להם קרויף, שאיפשרו לו את המהפכה במועדון.

איוניר התייחס גם לעבודתו בהפו על ת"א, שממנה פוטר אחרי שמונה מחזורים בעונה האחרונה, ואמר כי זהותו עם מכבי ת"א הקשתה מאוד על האוהדים לקבל אותו, ורק הניצחונות בפתיחת העונה דחו למעשה את הקץ שהגיע במשבר שבו נוצחה הקבוצה פעמיים בליגה ופעם בגביע הטוטו.

איוניר אומר כי כדי לחזור לקדמת הבמה, זקוקה הפועל ת"א לניהול אחר, אבל דווקא החמיא לבעלים הקודם אמיר כבירי וציין כי ברמת המתקן בחודורוב, שבו השקיע כבירי מי ליונים, אין לשום קבוצה בישראל, כולל מכבי חיפה, מכבי ת"א והפו על ב"ש, את התנאים שיש לשחקני הפועל ת"א.

לפני שלושה חודשים, בזמן שהותו בפראג כמאמנה של אולימפיה פראג מהליגה השנייה בצ'כיה, חש איוניר בליבו בשעת לילה כששהה בדירתו, ורק תושייה של שכנתו לקומה, שה זעיקה אמבולנס וצוות רפואי, הצי לה אותו.

בבית החולים נקבע כי לקה בהתקף לב קשה, הוא צונתר בליבו, התאושש ובשבוע שעבר חזר לישראל. על מצבו אמר בחיוך: "אני היום בריא יותר מרוב האנשים, כמו מכונית שיצאה מטיפול עשרת אלפים".

בשבוע הבא ייצא איוניר למונדיאל ברוסיה וישמש בחודש הקרוב פרשן בצוות הבכיר, שיכלול את השדר רמי ויץ בשידורי "כאן11."

 ?? צילום: זיו קורן ?? איוניר. החמיא לקרויף
צילום: זיו קורן איוניר. החמיא לקרויף

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel