Israel Hayom

המשטר באיראן מאוכזב ומפוחד

טהרן הבאה בתור? ● נשיא ארה"ב: "כשהסנקציות יעבדו, נדבר גם עם איראן" ● המשטר מנסה לצמצם נזקים: "קים, אל תסמוך על האמריקאים"

- מנשה אמיר

איראן היתה אתמול מהמ דינות הבודדות בעולם ששידרו חמיצות למראה המפגש ההיסטורי בין נשיא ארה"ב לרודן הצפון קוריאני, קים ג'ונג און.

דובר ממשלת איראן, מוחמד באגר נובאכט, הזהיר את צפון קוריאה כי ארה"ב אינה עומדת בהסכמים בי נלאומיים. הבכיר אמר כי טראמפ עלול לבטל את ההסכם בעודו נמצא עדיין בסינגפור. זאת בהתייחסו לפ רישת ארה"ב מהסכם הגרעין.

"איננו יודעים עם איזה סוג של מנהיג ניהל קים ג'ונג און משא ומתן. לא ברור אם הוא יבטל את ההסכם לפני שיחזור הביתה", אמר הדובר והטיל ספק באמינותו של טראמפ. לדבריו, "אדם זה אינו מייצג את העם האמריקני והם לבטח ירחיקו את עצמם ממנו בבחירות הקרובות".

עוד לפני המפגש, האיראנים פר סמו אזהרות פומביות לדיקטטורה הקומוניסטי­ת המבודדת וקראו לה להפגין "ערנות מלאה" במסגרת מפגש הפסגה. עוד ציינו כי "אי ננו אופטימים לגבי השיחות האלה". האיראנים חוששים כי הצלחת המ געים בין צפון קוריאה לארה"ב תפגע בהם ותגביר את בידודם בזי רה הבינלאומית. במשך שנים טהרן ופיונגיאנג נחשבו לבעלות ברית ושיתפו פעולה בתחומים צבאיים, כולל בטכנולוגיי­ת טילים.

"איראן השתנתה"

במהלך מסיבת העיתונאים שנ ערכה לאחר הפסגה התייחס הנשיא האמריקני ליחסים עם איראן. "איראן היא מדינה שונה ממה שהיתה לפני כמה חודשים. הם כבר לא מעוניינים כל כך להגיע לים התיכון ולסוריה. לאחר שהסנקציות יתחילו לפעול, אני מעוניין לדבר גם איתם. אבל עוד לא הגיע הזמן לזה", ציין טראמפ במהלך מסיבת העיתונאים אתמול.

טראמפ הכריז בחודש מאי על פרישתה של ארה"ב מהסכם הגר עין עם איראן. האמריקנים הודיעו כי בכוונתם להשיב את הסנקציות נגד האיראנים, ובעקבות זאת כמה תאגידים בינלאומיים הכריזו כי יפ סיקו לפעול ברפובליקה האסלאמית. החלטה זו של טראמפ הובילה לעי מות בינו לבין המדינות האירופיות השותפות בהסכם.

איראן לא ישבה בחיבוק ידיים לאור פרישת ארה"ב. מנהיגיה נשאו הצהרות שבהן תקפו את טראמפ, ודיפלומטים בכירים שלה יצאו לסבב ביקורים ברחבי העולם וערכו שיחות בהולות עם מנהיגים שונים, כדי לשמר את הסכם הגרעין. דוברים איראנים גם הכחישו כי הם מתכ וונים להסיג את כוחותיהם מסוריה, על רקע הדרישה הישראלית והאמ ריקנית. מוסקבה הודיעה לאחרונה שרק כוחות סוריים צריכים להיות מוצבים באזור הגבול עם ישראל.

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי ?? מצעד צבאי בטהרן
צילום: אי.פי מצעד צבאי בטהרן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel