Israel Hayom

נדחתה הצעת רג'וב להטיל סנקציות על ישראל

ברוב של 82% פסלה פיפ"א את ההצעה - ופתחה בהליך משמעתי דווקא נגד יו"ר ההתאחדות הפלשתינית עצמו הסיבה: אמירותיו המסיתות ● עיני: "נמשיך ליהנות מאהדה גדולה בעולם" ● רגב: "אין מקום לטרוריסטים" ●

- גדעון אלון ואריאל כהנא

קונגרס פיפ"א דחה אתמול באופן גורף, ברוב של ,82% את ההצעה של ההתאחדות הפל שתינית ויושב הראש שלה, ג'יבריל רג'וב, להטלת סנקציות, ואף להשעות מפיפ"א, התאחדות שמדינתה מפרה זכויות אזרח, כשהתכוון בטענתו לישראל.

מועצת פיפ"א קבעה כי סעיפים דומים כבר נכללים בתקנוני הארגון ולכן ההצעה הפלשתינית מיותרת ועלולה להיות מנוצלת לרעה. יתרה מכך, פיפ"א עדכנה את ההתאחדות הישראלית כי החליטה לפתוח בהליך משמעתי נגד רג'וב, בעקבות ההתב טאויות המסיתות שלו טרם המשחק שהיה אמור להיערך מול ארגנטי נה, שבמסגרתן קרא לשרוף חולצות של מסי והשווה את הנעשה בישראל למה שקרה באירופה בש נות השלושים של המאה הקודמת. כזכור, ההתאח דות הגישה לפני כשבוע וחצי תלונה רשמית בנושא לפיפ"א, שכעת תבחן את הסנקציות האפשריות נגד רג'וב. עופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדו רגל בישראל, הגיב: "הריטואל חוזר על עצמו בכל פעם כאשר רג'וב מנסה להוביל להח לטות בפיפ"א נגד הכדור גל שלנו ונגד ישראל. הודות לעבו דה נכונה ומושכלת אנחנו מצליחים להסביר לחברים בפיפ"א מה באמת מסתתר מאחורי ההצעות הלכאורה תמימות של מי שחצה כל קו אדום. יש לנו ידידי אמת באופ"א, בקונפ דרציות האחרות ובפיפ"א, ולכן רג'וב כושל פעם אחר פעם. הכדורגל היש ראלי ימשיך להיות חלק מהקהילה הבינלאומית וישראל תמשיך ליהנות מאהדה גדולה בהתאחדות העולמית".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הגיבה גם: "אין מקום לטרוריסטים, המשתמשים בתפקידם ככלי פוליטי וקוראים לדה לגיטימציה נגד ישראל. אני מקווה שבסוף ההליך המשמעתי, פיפ"א יוציאו כרטיס אדום לרג'וב וישלחו אותו הביתה. רג'וב הפך את שדה המשחק לשדה קרב וניהל מסע מתוזמן ומתוזמר של איומים והסתה ושליחת שליחים שהפגינו עם חולצות נבחרת ארגנטינה מגואלות בדם. אני רוצה להודות למשרד החוץ ולעופר עיני, שבעקבות התביעה למוסדות פיפ"א, החליטה פיפ"א לפתוח נגדו בהליך משמעתי". עוד היא תקפה בחריפות את הח"כים שביקרו אותה בשל ביטול משחקה של נבחרת אר גנטינה בארץ. "אני מקווה שאתם מסוגלים לבלוע את כל הרוע ודברי הדיבה שהוצאתם עלי בשבוע האח רון". היא האשימה את הח"כים נחמן שי ועליזה לביא, שטענו שהמשחק בוטל בשל התעקשותה לקיימו בי רושלים: "אתם נותנים גב לטרור". לח"כ מיקי לוי, שהיה ניצב במשטרה, אמרה: "כנראה שלמדת לשקר איפה ששירתת". היא תקפה גם את ח"כ אחמד טיבי כששאלה "על מה שמחת? אתה יודע כמה ילדים מהמגזר הערבי חיכו לראות את מסי בישראל?"

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? ג'יבריל רג'וב
צילום: אי.פי.אי ג'יבריל רג'וב
 ??  ?? ההצבעה בפיפ"א, אתמול
ההצבעה בפיפ"א, אתמול
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel