Israel Hayom

דובדבן סגרה חשבון

לרגע הזה חיכו הלוחמים מאז נהרג חברם סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל ● לפני כשבוע הם עצרו את המחבל ● רס"ן נ', שהשתתף בלכידת הרוצח: "ביקשנו במיוחד את המשימה הזאת"

- שלומי דיאז ודניאל סיריוטי

לשנייה הזו, השנייה שבה הם שמו את היד על המ חבל שהרג את חברם הטוב סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל, חיכו לוחמי יחידת המסתערבים דו בדבן מאז אותו לילה קשה במ חנה הפליטים אל אמערי ליד רמאללה לפני כשלושה שבועות.

אתמול הותר לפרסום כי לפני כשבוע המעגל נסגר, כשחבריו של לוברסקי ז"ל עצרו בפעילות משותפת עם שב"כ את המחבל שהרג את חברם באמצעות הש לכת לוח שיש מבניין. מדובר באיסלאם יוסוף אבו חאמיד ,(32) תושב מחנה הפליטים אל אמערי שליד רמאללה.

המחבל משתייך לחמולת אל חאמיד, אחת החמולות הגדו לות בגדה המערבית המזוהה עם חמאס. אחיו של איסלאם הינם פעילי ארגון הטרור חמאס, אשר ביצעו בעבר כמה פיגועים שבהם נרצחו ישראלים, ובהם רכז השב"כ נועם כהן ז"ל, וכן הפיגוע ב"סי פוד מרקט" בתל אביב ב ,2002 שבו נהרגו שלושה ישראלים. המ חבל עצמו ישב בכלא בין השנים 2004 ל 2009 בשל פעילותו בח מאס, שכללה ביצוע ירי.

רס"ן נ', אחד הקצינים מדובדבן שפיקדו על לכידת המחבל, אמר סיפר על סגירת המעגל ואמר ל"ישראל היום" כי "מאז המק רה ידענו שאנו אלו שצריכים ויכולים להביא למעצר. ביק שנו לקבל על עצמנו את המ שימה, גם בשל היכולת המבצ עית שלנו אבל גם מבחינת הפן הערכי שלה, היה לנו דחף בלתי רגיל וברור שגדול יותר להצליח ללכוד אותו".

לדבריו, "הפיקוד אישר לנו ומאז השקענו מאמץ כביר וכמ עט אינסופי. שבועות של איסוף פעולות מסביב בשיתוף כל הגו רמים והרכבת הפאזל, שלשמח תנו הביאו אותנו ללילה שבו הג ענו אל תוך המחנה ושלפנו את המחבל מהמיטה במקום הכי בטוח שהוא חשב שהוא נמצא בו".

רס"ן נ' הוסיף ואמר כי "המחנה מאוד צפוף. קל מאוד לברוח ולה סתתר שם. זו היתה פעולה מאוד כירורגית והעברנו מסר מאוד חשוב שלפיו בכל מקום, גם הב טוח ביותר עבורם לכאורה, אנחנו נגיע ונתפוס אותם. זו בהחלט גם פעולה עם אמירה".

 ?? צילומים: דו"צ ?? לוחמי דובדבן במבצע המעצר סמוך לרמאללה
צילומים: דו"צ לוחמי דובדבן במבצע המעצר סמוך לרמאללה
 ??  ?? סוגרים חשבון. המחבל נלקח למעצר
סוגרים חשבון. המחבל נלקח למעצר
 ??  ?? סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל
סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel