Israel Hayom

מכה לאו"ם: לא יוכל לבנות בארמון הנציב בלי אישור של ישראל

מחזקים את הקשר: נתניהו ישתתף בוועידה בגואטמלה

- אריאל כהנא אריאל כהנא

התחזקות נוספת לקשרי ישראל ואמריקה הלטינית. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול כי בסתיו הקרוב ישתתף במפגש אזורי עם ראשי מדינות מהאזור שייערך בגוואטמלה. בשלב זה עדיין לא נקבעו הפרטים הסופיים של הוועידה המתוכננת, אך הכוונה היא שנתניהו ייקח חלק בוועידה המתקיימת ממילא במדינה בחודש נובמבר. נתניהו הודיע על ביקורו השני באמריקה הלטינית בעת מפגש ראשון מסוגו שנערך אתמול בלשכתו עם עשרה ראשי ועדות חוץ וביטחון מפרלמנטים בחלק זה של העולם. נתניהו ביקש מהאורחים להפוך לשגרירים של ישראל והפציר בהם להעלות את שגרירויות מדינותיהם לירושלים. פרשת הפלישה של מטה האו"ם בארמון הנציב לקרקעות בירושלים מוסיפה להתגלגל בבתי המשפט ובמערכת המדינית, והפעם ידו של האו"ם על התחתונה.

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע שלשום כי עד שיושג הסכם עם המדינה, האו"ם לא יוכל להמשיך בעבודות הבינוי בקרקע שאליה פלש.

השופט עודד שחם הודיע כי הוא מאמץ את הודעת המדינה מלפני ארבעה חודשים, שלפיה "האו"ם לא יתחיל בביצוע עבודות חדשות כלשהן במתחם עד לגיבוש מנגנון התיאום שייקבע בין המדינה לבין האו"ם".

"הסוף לא נראה באופק"

בתנועת "רגבים", שמובילה את המהלכים נגד השתלטות האו"ם על האדמות ושעתרה לבית המשפט, אומרים כי משמעות ההחלטה היא שישראל והאו"ם לא מצליחים להגיע להסכמות על הבנייה הבלתי חוקית במתחם. "בהודעת המדינה לבית המשפט נאמר כי 'המגעים אורכים זמן רב'. כיוון שחלפה יותר משנה מאז החלו המגעים והסוף לא נראה באופק, נראה שהצדדים לא קרובים להסכמות", אמרו ברגבים. יצוין עם זאת כי על פי הודעת המדינה, המגעים עם האו"ם מתקיימים "לשביעות רצונה".

בנייה בלתי חוקית

כפי שנחשף לראשונה ב"ישראל היום" בינואר ,2017 מחקר שביצעה תנועת רגבים העלה כי האו"ם מבצע מגוון עבירות בנייה בלתי חוקית במתחם ארמון הנציב - הן במבנה ההיסטורי והן במתחם כולו. בדיקה נוספת בארכיון המדינה העלתה כי במהלך השנים האו"ם פלש לשטח נרחב נוסף (כ־04 דונם) מעבר למה שהקצתה לשימושו מדינת ישראל.

 ??  ?? מטה האו"ם בארמון הנציב
מטה האו"ם בארמון הנציב

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel