Israel Hayom

סרטן העור: מדי חודש מתים כ 15 ישראלים

הנתונים שפרסם משרד הבריאות לרגל שבוע המודעות למלנומה: כיום מדורגת ישראל במקום ה 20 בעולם בתחלואת נשים, ובמקום ה 13 בתחלואת גברים ● ● האגודה למלחמה בסרטן: "שימו לב לשינויים על העור, מדובר בפיקוח נפש"

- מיטל יסעור בית אור

1,674 איש אובחנו כחולים בס רטן העור )מלנומה( בישראל בשנת .2015 החדשות הטובות: חל שיפור ניכר ברמת תחלואת הנשים בישראל, במחלה.

על פי נתוני משרד הבריאות והאגו דה למלחמה בסרטן שפורסמו אתמול לרגל שבוע המודעות לסרטן העור, מלנומה מהווה כ 7% מכלל מקרי הס רטן בישראל. הגיל הממוצע בעת האב חנה של סרטן עור היה 64.6 בגברים ו 61.4 אצל נשים. שיעור התחלואה הגבוה ביותר הוא בקרב בני 75 ומעלה.

מנתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות מתברר גם שבקרב 91% מהחולים אובחנה המחלה בשלב מוקדם מאוד, המשפר את סיכויי הריפוי. 7% אובחנו עם גידול בעל הת פשטות אזורית ו 3% מהחולים אובחנו עם גידול גרורתי.

עוד עולה כי סרטן העור נדיר מאוד באוכלוסייה הערבית: 93% מהחולים הם יהודים, ורק 2% ערבים. מרבית חולי המלנומה בישראל הם ילידי הארץ, אירופה ואמריקה. השיעור הגבוה ביותר של תחלואה היה בקרב ילידי ישראל 16.8) מקרים על כל 100 אלף גברים ו 13.9 בנשים( ובילידי אירופה אמ ריקה 15.5) מקרים בגברים; 14.9 בנ שים(. שיעורי תחלואה נמוכים יותר נצפו בקרב ילידי אסיה 2.8) בגברים; 4.1 בנשים( ואפריקה 3.4) בגברים; 3.4 בנשים, לכל 100 אלף(.

נתון מעודד הוא ששיעורי הריפוי מהמחלה עולים בהתמדה: כעבור חמש שנים מגילוי המחלה שורדים 88% מה גברים ו 90% מהנשים. ישראל מדורגת במקום השמיני בעולם בתמותת גברים מסרטן העור ובמקום העשירי בתמותת נשים. בדירוג התחלואה עצמה מדורגים הגברים הישראלים במקום 13 בעו לם, ואילו הנשים במקום ה .20 יצוין שבעבר ישראל היתה במקום השלישי והגרוע בקטגוריה זו בעולם. את הדי רוג המפוקפק "מובילות" אוסטרליה וניו זילנד.

מירי זיו, מנכ"לית האגודה למלחמה בסרטן: "בכל חודש מתגלים בישראל כ 140 חולי מלנומה חדשים וכ 15 איש מתים מהמחלה. מדובר בפיקוח נפש. תהיו חכמים בשמש באופן קבוע למשך כל החיים וכל השנה. הזמינו תור והיב דקו במסגרת המבצע".

לדברי זיו, "אנשים בעלי שומות מרובות או בעלי סיפור אישי או מש פחתי של סרטן העור צריכים לשים לב במיוחד לשינויים ולהיות במעקב. בכל מקרה מומלץ לכל אדם בכל גיל לשים לב לשינויים על העור ואם זיהיתם נקו דות חדשות, או שינוי בנקודות קיימות, חשוב לפנות ללא דיחוי לבדיקה אצל הרופא המטפל".

בשבוע המודעות לסרטן העור ניתן יהיה לבצע בדיקות לאבחון מוקדם בכל קופות החולים, מ 18 עד 24 ביוני.

ישראל מדורגת במקום השמיני בעולם בתמותת גברים מסרטן העור ובמקום העשירי בתמותת נשים

 ?? צילום: ?? שיעורי הריפוי עולים בהתמדה GettyImage­s
צילום: שיעורי הריפוי עולים בהתמדה GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel