Israel Hayom

החורף קפץ לביקור

דבר כזה לא קרה מאז 1992 ● במבול נדיר ליוני שדרות הוצפה ● השיאנית: דורות עם 66 מ"מ

-

דן לביא, ניקי גוטמן וגדי גולן

החורף קפץ לביקור. הגשמים העזים שהוסיפו לרדת אתמול בדרום הארץ גרמו להצפות נרחבות וחריגות בהיקפן לחודש זה.

כמויות בולטות למערכת הגשמים הנוכחית: דורות - 66 מ"מ, שדרות - 64 מ"מ, גבים - 58 מ"מ, יד מרדכי 53 ואשקלון - 40 מ"מ. התושבים והחק לאים ביישובי מועצת מרחבים שבנגב המערבי מדווחים כי אינם זוכרים אירוע של גשם זלעפות כמו זה שירד אתמול בבוקר. בשל הגשמים הרבים שירדו באזור, נחל שמריה זרם בעוצמה ועלה על גדותיו. באשקלון הוצף חלק מהכ ביש ברחוב שדרות ירושלים, ובשדרות נרשמו הצפות במקומות שונים בעיר.

גם במרכז הארץ לא יבש - בבית דגן נרשמו 11 מ"מ ביממה האחרונה, כמות שיא לחודש יוני, לאחר שהשיא הקודם עמד על 3 מ"מ.

מערכת הגשם הנוכחית נחשבת לנ דירה יחסית והיא מתרחשת רק אחת לכמה שנים.

מהשירות ההידרולוגי שברשות המים נמסר כי שיטפונות בהיקף ובעוצמה כאלו לא תועדו מעולם בישראל בחו דש יוני. כך, למשל, השיטפנות שנר שמו בנחל שקמה ואיילון מהווים שיא לתקופה זו מאז החלו המדידות בש נות ה 40 של המאה הקודמת. עם זאת, אירוע הגשם הנדיר של 1992 היה נרחב יותר בשל התפרוסת הרחבה שלו.

ברשות הדגישו כי "תופעות קיצון אלו אופייניות לשינויי האקלים, כש מצד אחד אנו מקבלים אירועי גשם ושיטפונות חריגים, ומצד שני תקופות בצורת מתמשכות. נכון להיום חסרים במקורות המים הטבעיים של ישראל כ 2.5 מיליארד קוב מים".

ומה בהמשך? היום מזג האוויר יתייצב ברוב חלקי הארץ ותחול התחממות ני כרת בעיקר בהרים ובפנים הארץ. בהרי הצפון עדיין ייתכן גשם מקומי. ממטאו טק נמסר כי ביום שישי יהיה לרוב בהיר עם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ - שם ייעשה חם מהרגיל עד שרבי. מגמת ההתחממות צפויה להתחזק ביום שבת.

 ?? צילום: יהודה פרץ ?? הצפות בשדרות
צילום: יהודה פרץ הצפות בשדרות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel