Israel Hayom

בשורה לצרכנים: מכסי היבוא על עגבניות צפויים להתבטל

כיום מחיר העגבניות הסיטונאי עולה על 6.5 שקלים ● הסיבה: גל החום שהגיע מוקדם מהרגיל ● שר החקלאות: "יוקר המחיה והחקלאים עומדים לנגד עינינו"

- אריאל ויטמן

יותר גיוון בדוכני הירקות: מכסי היבוא על עגבניות צפויים לה תבטל בשבוע הבא, כך שבקרוב נוכל לראות בשווקים עגבניות מתוצרת חוץ.

ככל הנראה טורקיה לא תתחרה בשוק הזה, אחרי ששר החקלאות אורי אריאל הודיע לאחרונה שלא יאפשר יבוא ממדינה שלא מפסיקה לגנות את ישראל. ביטול המכסים אמור להיכנס לתוקף אחרי ארבעה ימי מסחר רצופים שבהם מחירי העגבניות הסיטונאיים עו לים על 6 שקלים לק"ג, כך לפי הסיכום בין משרד החקלאות לחקלאים.

המכס על יבוא של עגבניות עומד כיום על 0.91 אגורות לק"ג, עד לת קרה של 272% בין החודשים יוני-אוקטובר ו 1.22 שקלים לק"ג עד לתקרה של 272% בין החודשים נובמבר-מאי. של שום ואתמול חצה מחיר הע גבניות בשווקים הסיטונאיים את ממוצע ה 6 שקלים. מדובר על עגבניות טריות לצרכנים ולא על עגבניות לתעשייה - שהן מזנים שונים ובאיכות שונה.

לדברי החקלאים, הסיבה לעליית מחירי העגבניות נעוצה באקלים החם ששרר בחודש מאי ופגע בכמות היבול ובאיכותו. שוק העגבניות תנודתי מט בעו, בעיקר בשל מזג האוויר, אך גם בגלל עובדים ומשתנים נוספים. במשרד החקלאות עוקבים בשגרה אחר מחירי הירקות והפירות. בימים האחרונים המחיר הסיטונאי של העגבניות עלה ל 6.50 שקלים ואף האמיר ליותר מ 8 שקלים אצל חלק מהספקים.

למען החקלאים

שר החקלאות, אורי אריאל, אמר ל"ישראל היום" כי "יוקר המחיה ור ווחיות החקלאים עומדים לנגד עינינו. אנו פועלים בתיאום עם נציגי החק לאים להורדת המחיר. שיתוף פעולה עם החקלאים יטיב הן עם הצרכנים והן עם החקלאים".

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לש כות המסחר, אמר כי "ביטול מכסים הוא הפתרון האמיתי והאפקטיבי להפחתת מחירי מוצרי המזון והגידולים החק לאיים. במקביל יש ליישם את השיטה האירופית של מתן סובסידיות ישירות לחקלאים, ובדרך זו להמשיך להגן על החקלאות המקומית. השיטה הישרא לית הנהוגה כיום, של הטלת מכסים, מייקרת מוצרי מזון בסיסיים ומי שנ פגעות אלו דווקא שכבות האוכלוסייה הפחות מבוססות. כל עוד יימשכו בי שראל חומות ההגנה הגבוהות, לא ניתן יהיה להפחית את מחירי מוצרי המזון לציבור הצרכנים".

 ??  ??
 ??  ?? השר אריאל
השר אריאל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel