Israel Hayom

תיק הצוללות טבע במצולות

-

בצורה עניינית, כמעט אגבית, נתבשרנו בחדשות תאגיד השידור שתיק הצוללות - תיק 3000 - טבע במצולות והתמו טט. בזמן שבאולפן המקביל של חברת החדשות ניסו להסביר, בעוד הדלפה משטרתית יחצנית שקופה, כמה משמעותית העדות שמסר רה"מ בנוגע לתיק המנוח, דיווח רועי ינובס קי שהמשטרה צפויה להודיע כי "רה"מ וחברי הקבינט אינם מעורבים בפרשת תיק הצוללות; מהחקירה עולה שההחלטות בנוגע לרכש בקבינט התקבלו ממניעים מקצועיים".

הידיעה, הצפויה מראש לכל בעל חוש ספקנות בריא, הביאה לסופו את אחד המחזות המטרידים שהעלה תיאטרון האבסו רד והמגלומניה של המפכ"ל רוני אלשיך. כמות המשאבים והמאמץ שהושקעו בתיק הצוללות מתחרה רק בהיקף הרמייה והכזב שבהם ניסו כחולי המדים, משרתיהם בתקשורת וכמה פוליטיקאים כושלים להלעיט אותנו.

מה לא הוטח בפנינו כדי שנשתכנע בקשר הגדול שקשרו רה"מ ומקורביו לסחור בביטחון המדינה, על מנת להתפיח את כיסיהם וחשבונות הבנק הנסתרים בפנמה ובנרניה. הנה כמה דוגמאות מהקצה ההזוי של הפרשה האומללה:

אלדד יניב וח"כ לשעבר אראל מרגלית הפיקו סרטון - מהמסיתים והרעילים שנראו פה - ובו סיפרו שגוזרים אותנו, ונתניהו, משפחתו ומקורביו גנבו עשרות מיליונים וסידרו אחוזות לנכדי נכדיהם, בזמן שאנחנו "בודקים איפה הכי זול לעשות סופר בשבת".

רביב דרוקר בדה מליבו מכירת צוללות לאחים המוסלמים. בתחקיר חוצה יבשות, מגובה במודעות ענק בעיתונות, צייר חתן פרס סוקולוב תמונה של תמנון חלקלק, שבאמצעות רשת מקורבים וניצול כוחו כמנהיג המדינה, התעשר על חשבון בי טחון אזרחיה. בחוגי השמאל האובססיבי דובר על פרס פוליצר.

סוף מחזה האבסורד שהפיק אלשיך: כמות המשאבים בתיק הצוללות מתחרה רק בהיקף הרמייה שבה ניסו שוטרים, עיתונאים ופוליטיקאי­ם להלעיט אותנו

מפכ"ל המשטרה התייצב באזור הדמדומים שהיה פעם תוכנית התחקירים של אילנה דיין, וסיפר בחיוך יודע כל כי "כוכבי הפרשה יועמדו לדין", בתוספת הדלפה חסרת בושה של פרטי חקירה מול המצלמות. תמונותיו של נתניהו הופי עו בכל דיווח, כשהוא עולה ויורד מצוללות; בכיכרות צרחו נאומים על הבגידה הנוראה, ובקהל נצפו גיליוטינות ושלטי שטנה נגד היועץ "המשפחתי" לממשלה.

אלו רק טעימות ממסע הרדיפה. הן לא כוללות שוטרים שחצו יבשות ושר ביטחון לשעבר, שהפך ליקיר האולפנים. הן גם לא כוללות את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ששעות ספורות לפני קריסת התיק עוד דרש הסברים מרה"מ. הציבור והעובדות סירבו להידחף אל מחילת הארנב המדומיינת הזו, אבל מכונת השקר וביטול חזקת החפות לא הפסיקה לעבוד.

ואם לא די בכל אלו, גויס עד מדינה שמצטייר כרגע כנבל הגדול של הפרשה, וכמי שהוליך את המשטרה שולל ועשה את עסקת חייו. זאת בזמן שעתידו הכלכלי מובטח מהעסקה האפלה, שהוא היה האדריכל הראשי שלה!

במדינות דמוקרטיות, כישלון מחפיר ומערכתי מסוגה של פרשת הצוללות מלווה בנשיאה באחריות, בחשבון נפש, ובטי פול שורש בערוגות המורעלות. אין טעם לעצור את הנשימה. במדינות מתוקנות, עיתונאים מגויסים ושוטרים שיכורי כוח לא חוברים לפוליטיקאי­ם לצורך מסע ציד וניסיון פוטש כנגד ראש ממשלה נבחר, תוך ביטול חזקת החפות.

מי שיישאו בתוצאות, ללא קשר לסדרי הדין או לראיות, ימשיכו להיות אזרחים שאיתרע מזלם, וקצין נחוש במשרד מאובק ביחידת להב 433 יחליט שהגיע הזמן לטפול עליהם עלילה ולהרוס את חייהם ושמם הטוב. את החשבון והעלות של זה נמשיך כולנו לשלם.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel