Israel Hayom

הסופה שלפני הסערה

"רעידת אדמה היסטורית" הכתה בנבחרת ספרד כאשר ז'ולן לופטגי פוטר, יומיים בלבד לפני משחקה הראשון במונדיאל ● נשיא ההתאחדות לא סלח למאמן, שסגר עם ריאל מדריד בלי ליידע אותו ● פרננדו היירו יאמן ● אחת המועמדות לזכייה בדרך לקרוס?

- סאל אמרגי

במהלך ההיסטוריה הארוכה שלה חוותה נבחרת ספרד כמה שערוריות ומשברים, אבל דבר לא משתווה למה שקרה אתמול ברוסיה. דווקא בזמן ש"לה רוחה" מתכוננת למונדיאל בתור אחת הפייבוריטי­ות להניף את הגביע המוזהב, פרצה הש ריפה הגדולה ביותר: 48 שעות לפני משחקה הראשון מול פורטוגל, ואחרי שריאל מדריד הודיעה שהוא יהיה מא מנה הבא, ז'ולן לופטגי פוטר מהנבחרת במהלך דרמטי; המנהל הספורטיבי של ההתאחדות, פרננדו היירו, שעד הרגע האחרון ניסה לשכנע את הנשיא לואיס רוביאלס לא לפטר את לופטגי, ידריך את השחקנים ההמומים ברוסיה.

"אני לא מרגיש נבגד על ידי לופטגי, שעשה עבודה מדהימה בנבחרת. אך אנו מוכרחים לפעול בגלל האופן שבו התנהלו הדברים. לופטגי הוא מקצוען ואני בטוח שלא רצה בסיום הזה. אם מישהו רוצה לקיים משא ומתן עם חבר בהתאחדות, הוא חייב לדבר גם עם ההתאחדות", אמר רוביאלס, שחשף כי ריאל הודיעה לו על ההסכם עם לופטגי חמש דקות לפני ההודעה הרשמית ביום שלישי.

נשיא ההתאחדות הגדיל לעשות כשהאשים את ריאל בכך שלא כיבדה את בקשתו להמתין עם ההודעה. "חמש דקות אחר כך ראיתי את ההודעה בתקשורת", אמר בעצבנות.

לתזמון של ההודעה של אלופת אירופה ולדרך העקומה של המאמן, שרק לפני כשלושה שבועות חידש את החוזה עם ההתאחדות, היה בסופו של דבר משקל רב יותר בהחלטה הדרמטית משהיה לתמיכה של שחקני מפתח כמו סרחיו ראמוס במאמן, או למאזן של 20 משחקים ללא הפסד 14) ניצחונות, 6 תיקו(.

"לופטגי הוא מאמן גדול ולכן קשה לי יותר לקבל את ההחלטה הזו. המצב רגיש מאוד ומסובך, אך חייבים לקבל החלטות לפי ערכים", הוסיף רוביאלס, שלא חלם להתחיל כך את המנדט שלו בראשות ההתאחדות. עם זאת, צריך להודות כי העובדה שלופטגי לא היה מינוי שלו גם תרמה למשבר.

אפילו אשתו לא ידעה

השאלה הגדולה בתקשורת הספרדית, שהשתמשה אתמול במילים כמו "רעידת אדמה היסטורית" ו"מבוכה תנ"כית", היא אם פיטוריו של לופטגי יזיקו לנבחרת יותר מהשארתו בתפקיד עם הידיעה שכבר יש לו קשר למועדון מסוים.

אין ספק שרוביאלס היה יכול לבלוע את ה"בגידה" של המאמן ואת חוסר הלויאליות של מדריד, אך החשש שהוא לא יהיה מרוכז במאת האחוזים בנבחרת הוא שהביא להחלטה כל כך דרסטית.

הכל התחיל עם ההודעה הפתאומית של זינדין זידאן על עזיבת המועדון, מה שהוביל את פלורנטינו פרס לחיפוש בהול אחר מאמן מחליף. ביום שישי שעבר סוכנו של לופטגי התקשר אליו כדי להודיע לו שריאל מתעניינת בו. למרות ההכנות למונדיאל, הבאסקי החליט לא להחמיץ את הזדמנות חייו לשמש מאמן במועדון הגדול בעולם ואמר "כן". בהמשך הסוכן ופרס הגיעו להסכמה כל כך סודית, עד שאפילו אשתו של המאמן לא ידעה דבר.

למעשה, לופטגי חשב שיוכל לרקוד על שתי החתונות: לאמן את הנבחרת במונדיאל, ומייד לאחר מכן לעזוב לריאל מדריד; הוא לא ציפה שההודעה תתפרסם ימים ספורים לפני המשחק מול פורטוגל, ובטח לא ציפה שהיא תגרום לצעד כל כך דרמטי. "אני מאוד עצוב, אבל מאחל לנבחרת לזכות במונדיאל", אמר המאמן המפוטר.

הכדור ברגלי השחקנים

כעת, כשהמשחק הראשון בגביע העולמי ממש מעבר לפינה, השאלה הגדולה היא איך יתפקדו השחקנים, שבוודאי עברו שעות של הלם.

לפיכך, בהתאחדות ביצעו צעד שעל הנייר נראה נכון, כאשר מינו דמות חזקה כמו פרננדו היירו, שאמנם חסר ניסיון בתור מאמן ראשי, אבל מביא איתו היסטוריה עשירה כשחקן וכריזמטיות רבה.

"אי אפשר ביומיים לגעת בשנתיים של עבודה, המפתח הוא לשנות ממש מינימום", הדגיש היירו, וחייך כשנשאל אם הוא מתכנן להיות כמו זינדין זידאן, שהפך למאמן היסטורי בריאל מדריד אחרי שמונה מתוך מהלך חירום.

הראשון מבין השחקנים ששבר שתיקה לאחר הדרמה היה הקפטן סרחיו ראמוס, שצייץ: "אנחנו בנבחרת מייצגים סמל, צבעים, אוהדים ומדינה. האחריות וההתחייבות הן אליכם ועבורכם. אתמול, היום ומחר, יחד. יאללה ספרד".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? לופטגי )משמאל( ונשיא ההתאחדות. "היינו חייבים לפעול"
צילום: אי.אף.פי לופטגי )משמאל( ונשיא ההתאחדות. "היינו חייבים לפעול"
 ?? צילום: ?? היירו )משמאל( ושחקני הנבחרת. איך הם ייצאו מההלם? GettyImage­s
צילום: היירו )משמאל( ושחקני הנבחרת. איך הם ייצאו מההלם? GettyImage­s
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel