Israel Hayom

צעד קשה, אבל מתבקש

- שלמה שרף

הזעזוע

העצום בנבחרת ספרד הותיר את עולם הכ דורגל בהלם וגנב את כל הכותרות ערב פתיחת הגביע העולמי. מי האמין שסקנדל כזה יכול להתרחש במעצמת ספורט כספרד. ההתנהלות של ז'ולן לופטגי וריאל מדריד היתה מבישה, והצעד של נשיא ההתא חדות הספרדית היה קשה אבל מתבקש.

לא יכול להיות שמאמן הנבחרת יהיה עסוק במשא ומתן עם קבוצה רגע לפני נקודת השיא בקריירה שלו. לא מתקבל על הדעת שבזמן שמדינה שלמה סופרת את הדקות לבעיטת הפתיחה נגד פורטוגל המאמן יהיה עסוק בחוזה הבא.

לופטגי יטען שהוא היה מרוכז אך ורק בהכנת הנ בחרת ובהצלחתה, אבל דרושה מידה רבה של חוסר רגישות, חוסר נאמנות ואנוכיות כדי להגיע למצב כזה, והמהלך שלו הוא עלבון גדול ויריקה בפרצוף של כל אזרח ספרדי. תמוה מאוד גם איך הוא לא חשב לעדכן את נשיא ההתאחדות בפנייה של פלורנטינו פרס. בלתי מתקבל על הדעת שברמה הזו יכול לקרות דבר כזה.

גם נשיא ריאל מדריד יוצא רע מאוד מהסיפור הזה, שנותן הרבה דלק לאויבי המועדון. עם כל הכבוד לריאל מדריד, אי אפשר להתנהל בצורה כל כך אנוכית ונבזית, שלא מתאימה אפילו לקבוצה בליגה החמישית. מה, אי אפשר היה לחכות עם המהלך עד סיום הטורניר? לופטגי היה בורח לקבוצה הגדולה בעולם?

מבחינת המחליף, פרננדו היירו הוא הבחירה המתב קשת. היה ברור שמישהו מתוך המערכת ייבחר והיירו - האיש הכי מנוסה בסביבה ובעל ההיסטוריה המפוארת כשחקן - יצטרך להרים את השחקנים בתוך זמן קצר מאוד ולהביא אותם למוכנות המנטלית הדרושה.

היירו אולי לא מנוסה מספיק כמאמן, אבל יש לו האישיות והכריזמה להוביל את החבורה הזו. מב חינה מקצועית הוא יעשה מינימום שינויים. ההרכב שישחק מחר לבטח יהיה זה שהכין לופטגי. אין זמן למהפכות וגם לא צריך לתקן מכונה שעובדת כל כך טוב. להערכתי הוא יצליח להשאיר את הרכבת על המסלול.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel