Israel Hayom

"מתנהגים אלי כמו לפושע"

איסק קואנקה, שלא הצליח להשתלב לאורך העונה בהפועל ב"ש עולה להתקפה: "יכולים לומר שלא אוהבים אותי, אבל צריך להיות קצת כבוד" ● המועדון: "לא מתדיינים מול שחקנים דרך התקשורת" ● מכבי ת"א: הקבוצה נקנסה ב־002 אלף יורו ובפיקוח על הבאת שחקנים חדשים עקב עבירות פייר פ

- עוזי ניסים ושי ארצי

כל העונה הוא שמר על שתיקה, אבל קשר הפועל ב"ש, איסק קואנקה, שלא נמצא בתוכניות של הצוות המקצועי לעונה הקרובה, התייחס אתמול לראשונה למצבו במועדון ואמר: "אני מקצוען, אבל בהפועל ב"ש לא מכבדים אותי. אם רוצים שאעזוב הם צריכים לשלם לי את מה שמגיע לי לפי החוזה, יש לי בית בברצלונה שקניתי שאני צריך לשלם עליו".

קואנקה נשמע פגוע והמשיך: "לא באתי לישראל בכדי לשחק שנה אחת. כשלא שיחקתי אמרתי לאנשים בקבוצה שאם אמשיך לא לשחק יהיה לי קשה למצוא קבוצה אחרת בעולם".

על האפשרות לפיה בצוות המקצוו עי בב"ש יחליט להקפיאו ולא לשייכו לסגל אמר הספרדי: "ב"ש תקפיא אותי? בשנה שעברה כבר הייתי בהקפאה – שיחקתי רק חמישה משחקים. מתנהגים אלי כמו אל פושע ואני לא אוהב את זה. יכולים לומר שלא רוצים אותי, אבל אני לא פושע וצריך להיות קצת כבוד".

הפלונטר של ב"ש לא עוצר רק מול קואנקה הכעוס, אלא גם מול מיחאי קוו רהוט ותמאש פקהארט, שלא מעוניינים לעזוב ותופסים משבצת של זרים.

גורם במועדון התייחס לסוגיה ואמר כי: "שלושתם מבינים את מצבם. אנחו נו משוחחים עם הסוכנים שלהם, אבל אם לא יהיו להם הצעות אחרות הם לא ימהרו להגיע לפשרה".

מב"ש נמסר בתגובה: "איננו מתו דיינים עם שחקנים דרך התקשורת".

אופ"א הסכימה לפשרה

בהנהלת מכבי ת"א ניהלו לאורך תקופה ארוכה מגעים מול ארגון CFCB (גוף הפיקוח הפיננסי על מוו עדונים מטעם אופ"א) במטרה להגיע להסדר בעקבות העבירות שביצעו הצהובים על חוקי הפייר פליי.

אתמול הגיעו הצדדים להבנות ונחו תם הסכם פשרה שאמנם פוגע במכבי, אבל לא יותר מדי.

במסגרת הפשרה בין הצדדים הסו כימו הצהובים לכמה סנקציות: קנס קספי בגובה 200 אלף יורו, שינוכה על ידי אופ"א מהמענקים העתידיים של הצהובים בזכות השתתפותם בזירה האירופית. בנוסף, במכבי התחייבו לחו זור לגירעון המותר, עד 30 מיליון יורו, ואם במועדון ייכשלו ולא יעמדו ביעו דים, הם צפויים לספוג עונשים נוספים.

בצד המקצועי, במסגרת ההסכם נקבע שמכבי תוכל לרשום למשחקי הליגה האירופית העונה 22 שחקני בסגל הרו שמי, במקום 25 באופן רגיל.

כמו כן, הקבוצה תוכל לרכוש שחקו נים חדשים רק בתנאי שסכום העברתם לא יעלה על הסכום שיתקבל ממכירה של שחקנים אחרים המשתייכים לסגל.

הצהובים יוכלו לצרף בפגרת הקיץ שחקנים שחוזרים מהשאלות או כאלה שיגיעו בהעברה חופשית וללא חוזה בקו בוצה אחרת.

בנוסף להסכם הצהובים הגישו לאו נשי אופ"א תוכנית התייעלות ארוכת טווח, שמטרתה העיקרית היא שהמועדון יעמוד בגירעון השוטף בהתאם לתקנון הפייר פליי, שמאפשר למועדונים להו גיע לסכום של 30 מיליון יורו בתקופה של שלוש שנים.

ליגה לאומית. אורן רותם מונה למאו מן "ניר" רמה"ש.

 ??  ?? איסק קואנקה. "ב"ש תקפיא אותי? בשנה שעברה כבר הקפיאו אותי"
איסק קואנקה. "ב"ש תקפיא אותי? בשנה שעברה כבר הקפיאו אותי"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel