Israel Hayom

"החלטה שלא מזכירה את חמאס - תמיכה בטרור"

שגריר ישראל באו"ם תקף בחריפות את הכוונה לגנות את ישראל על "השימוש המוגזם בכוח" בעזה היילי הטיחה: "תקיפת ישראל - ספורט לאומי באו"ם"

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

העצרת הכללית של האו"ם התכנסה אמש לדיון חירום סביב ההתרחשויות בעזה, והיתה צפויה לאמץ החלטה שמגנה את ישראל על מה שמכונה "השימוש המוגזם בכוח" וקוראת ל"הגנה על האוכלוסיה הפלשתינית האזרחית" ברצועה.

דיון החירום בעצרת כונס לבקשת הפלשתינים, לאחר שניסיונות לגנות את ישראל במועצת הביטחון נתקלו בווטו אמריקני. הצעת ההחלטה, שאותה הגישו אלג'יריה וטורקיה בשם המדינות הערביות שזהה כמעט לחלוטין להצעת ההחלטה שהגישה כוויית למועצת הביטחון ונדחתה.

על אף שבעצרת הכללית מובטח למדינות הערביות רוב אוטומטי, המשלחת האמריקנית לאו"ם, בראשות השגרירה ניקי היילי, היתה צפויה להגיש בקשה לתיקון ההצעה הערבית, שאינה כוללת שום התייחסות לאר־ גון הטרור חמאס. השגרירה האמריקנית היילי שלחה שלשום מכתב לעמיתיה השגרירים ובו תקפה בחריפות את ההצעה הערבית, אותה היא כינתה "לא מאוזנת בבסיסה".

התיקון שהציעה ארה"ב כולל גינוי לחמאס על ירי הרקטות לישראל והסתה לאלימות לאורך הגבול ש"ששמה אזרחים בסכנה".

היילי אמרה אתמול כי "הצעה זאת מרחיקה את השלום". לדבריה, "תקיפת ישראל היא ספורט לאומי החביב על חלק מחברות האו"ם. חמאס ובנות בריתו ירו יותר מ־001 רקטות בחודש האחרון. חמאס השתמש באזרחים פלשתינים כמגנים אנושיים. חמאס קורא להשמדת מדינת ישראל ולמרות זאת הדיון היום אפילו לא מזכיר את החמאס".

כך או כך, לערבים היה צפוי כאמור רוב אוטומטי, ובישראל ובארה"ב עקבו בעיקר אחר אופן הצבעתן של מדינות אירופה, בתקווה שלא מעט חברות בעצרת לכל הפחות יימנעו.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בנאום בפני העצרת כי הוא "מעדיף לדבר כאן מדי יום מאשר להספיד הרוג ישראלי אחד מטרור החמאס". דנון הטיח כי "הכינוס הזה הוא ניסיון של הקהילה הבינלאומית לגזול מאתנו את הזכות הבסיסית להגנה עצמית". לדבריו, "ההחלטה שמונחת לפניכם לא רק שלא מגינה על חייהם של פלשתינים או של ישראלים חפים מפשע, היא לא מזכירה או מגנה את חמאס. בתמיכה בהחלטה הזו אתם לא רק משתפים פעולה עם ארגון טרור, אלא מעצימים אותו והופכים לתחמושת בידיו".

 ?? צילום: רויטרס ?? השגרירה היילי
צילום: רויטרס השגרירה היילי
 ?? צילום ארכיון: אי.אף.פי ?? השגריר דנון
צילום ארכיון: אי.אף.פי השגריר דנון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel