Israel Hayom

הצנחנים בשמי פולין

סמל ניר אור מסיירת צנחנים השתתף השבוע עם חבריו בתרגיל לצד צנחנים אמריקנים ניר, שגם הוריו ממשפחת הצנחנים: "הצניחה בפולין היתה עבורי שיא ההתרגשות"

- שלומי דיאז

"הצניחה בפולין היתה המרג שת ביותר עבורי. מעין תחושה של ניצחון" - אומר סמל ניר אור, אחד מלוחמי צה"ל שהשתתפו הש בוע בתרגיל הבינלאומי "סוויפט רי ספונס" על אדמת אירופה, בשיתוף כוחות נאט"ו. התרגיל נועד לבנות כוחות שמסוגלים להגיב בהתרעה מיידית למצבי משבר, ונערך בגרמ ניה ובפולין.

בתרגיל, שהסתיים אתמול, השתתפה פלוגת לוחמים ישראלים מחטיבת הצ נחנים. סמל ניר אור (21) מקיבוץ אפק הוא לוחם בסיירת הצנחנים. את אחת הצניחות הם ביצעו באזור מירוסלאביי­ץ בפולין. ניר מספר: "הייתי במסע לפולין כתלמיד בתיכון וזה היה מאוד מרגש. הפעם הגעתי לכאן כחייל צה"ל בח טיבת הקומנדו, ולמרות שבכל התרגיל קיימנו כמה צניחות - הצניחה במירו סלאבייץ היתה המרגשת ביותר עבורי. מעין תחושה של ניצחון: לצנוח במדינה זאת, ובייחוד באזור שההיסטוריה שלו היתה כה אכזרית לעמנו. השיא היה מבחינתי לשמוע את 'התקווה' במקום, כשאני לבוש במדי צה"ל.

"התרגיל עצמו היה מצוין. התחל נו אותו בגרמניה, כתרגיל מתגלגל. אישית אני מרגיש שזה בהחלט נתן לנו נושאים למחשבה וללמידה, ולאחר הסקת המסקנות מהתרגיל זה בוודאי יוסיף לנו ידע".

ניר משתייך למשפחה שהכומתה האדומה היא חלק ממנה. אמו שרית היתה בשירותה הצבאי מקפלת מצנ חים ואביו צפריר שירת בנח"ל המוצנח, פיקד על פלוגת היאחזות ובמילואים שירת כמ"פ בנחל המוצנח. לניר שני אחים צעירים, האחד יוצא הקיץ לשנת שירות והאחר תלמיד בבית ספר יסודי.

ניר מוסיף: "הבחירה בצנחנים לא היתה ממש מושפעת מההורים, בגלל הקשר שלהם לצניחה, אבל כן היתה מושפעת מהערכים שספגתי ללכת לי חידה קרבית. רציתי סיירות, והתקבלתי לסיירת צנחנים. מבחינתי זה בהחלט שירות משמעותי, שאני מאוד מאוד גאה בו ושמח שאני בתפקיד הזה".

ההורים מוסיפים: "לא השפענו עליו ללכת דווקא לצנחנים בגלל השירות שלנו. תמיד עודדנו אותו לעשות את מה שהוא בוחר בצורה הטובה ביותר. כמשפחה קשה לעבור את הדברים מהצד, אבל אנחנו סומכים על ניר בכל מה שהוא עושה".

ובאשר לאפשרות של צניחה משפ חתית משותפת הם אומרים: "לא חש בנו על זה".

 ??  ?? ביבשה ובאוויר: הצנחנים בתרגיל
ביבשה ובאוויר: הצנחנים בתרגיל
 ?? צילומים: דובר צה"ל ??
צילומים: דובר צה"ל
 ??  ?? ניר אור. "התקווה" בפולין
ניר אור. "התקווה" בפולין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel