Israel Hayom

טראמפ: "כבר אין איום גרעיני מצפון קוריאה"

נשיא ארה"ב חזר מהפסגה ההיסטורית בסינגפוראו­פטימימתמיד "כולם יכולים להרגיש הרבה יותר בטוחים"

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

הדיו עוד לא יבשה על ההסכם שנחתם בסינג פור בין ארה"ב לצפון קוריאה, ובוודאי עוד לא ננקטו צעדים ממשיים לפירוק פצצות האטום של פיונגיאנג, אולם כל זה לא מנע מהנשיא טראמפ להצהיר אתמול עם חזרתו לארה"ב כי צפון קוריאה כבר לא מהווה איום גרעיני.

"כרגע נַחתי", צייץ טראמפ בטוויטר עם הגעתו חזרה לוושי נגטון, "היה מסע ארוך, אבל כולם יכולים להרגיש הרבה יותר בטוחים מאשר ביום שבו נכנסתי לתפקידי. כבר אין איום גרעיני מצפון קוריאה. הפגישה עם קים ג'ונג און היתה מעניינת וחוויה חיובית מאוד. לצפון קוריאה יש פוטנציאל אדיר לעתיד!"

היועצת הבכירה של הנשיא, קליאן קונוויי, נשאלה אם טרא מפ לא הקדים בקביעה, "הנשיא רוצה שצפון קוריאה תתפרק מנ שקה הגרעיני לחלוטין - כך שזה כמובן צריך להיות פירוק מלא, בר וידוא ובלתי הפיך", אמרה. הנשיא לא התאפק מלעקוץ את קודמו בתפקיד: "הנשיא אובא מה אמר שצפון קוריאה היא הבעיה הגדו לה והמסוכנת

ביותר שלנו, כבר לא - תישנו טוב הלילה!"

אבל בזמן שטראמפ מתמוגג מהישגיו, מזכיר המדינה מייק פומפאו, נוקט גישה זהירה יותר. פומפאו, שטס לסיאול במטרה לעדכן את הממשל הדרום קו ריאני בתוצאות הפסגה, הזהיר כי אם צפון קוריאה תפסיק לשאת ולתת "מרצון טוב", ארה"ב תחדש את התרגולים הצבאיים עם דרום קוריאה - שאותם ביטלה בעקבות ההסכם עם פיונגיאנג.

מזכיר המדינה הביע תקוותו כי בתוך "שנתיים עד שנתיים וחצי" יושג מה שהוא הגדיר כ"פירוק מנשק משמעותי". פומפאו הבטיח שיהיו מנגנוני אכיפה ופיקוח".

בינתיים בצפון קוריאה, הת קשורת הממשלתית ציינה כי טראמפ הסכים להסיר את הס נקציות נגד פיונגיאנג, נוסף על הסכמתו להעניק ערבויות ביט חוניות למשטר של הדיקטטורה הקומוניסטי­ת. עוד נטען כי קים ג'ונג און התחייב לנקוט צעדים נוספים של רצון טוב אם ארה"ב תנקוט צעדים לבניית אמון.

עוד דווח כי קים ג'ונג און קיבל את הזמנתו של טראמפ לביקור בארה"ב. וכן כי קים הז מין את טראמפ לביקור מקביל בפיונגיאנג, שנענה בחיוב.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? טראמפ בנחיתה
צילום: אי.אף.פי טראמפ בנחיתה
 ??  ??
 ??  ?? פיונגיאנג. צופים בחדשות
פיונגיאנג. צופים בחדשות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel