Israel Hayom

"האיחוד ישדרג את הערוץ החדש ויעלה את הרייטינג"

ענף הטלוויזיה גועש לאחר ההודעה על המיזוג בין רשת לערוץ עשר ● בענף הפרסום חוששים מעליית מחירים בתחום ● "הזדמנות לתכנים איכותיים יותר"

- אילן ליזרוביץ

האיחוד שמסעיר את הברנז'ה: זה אמנם בגדר רעידת אדמה בתחום, אבל כמעט אף אחד בעולם הפרסום, השיווק והטלוויזיה לא הופתע אתמול מההודעה על המיזוג הצפוי בין רשת לערוץ עשר.

מאז הפיצול, לפני כשבעה חודשים, שלושת הערוצים המסחריים רשת, קשת וערוץ 10 צברו הפסדי עתק של מאות מיליוני שקלים. עלויות ההפקה זינקו במרדף אחרי הרייטינג וסיבכו את הזכייניות בהפקות ריאליטי יקרות שלא סיפקו את הסחורה בשורה התחתונה. הצפי היה ששנה אחרי הפיצול, בנובמבר הקרוב, ההפסדים המצטברים של שלושת הערוצים יגיעו לכרבע מיליארד שקלים.

"ערוצי הטלוויזיה נכנסו לתחרות קשה ביניהם, מהסוג המוכר בעסקים כ'עשה או תמות'. הם ניסו בכל דרך ליצור תוכן אטרקטיבי ורייטינג, ולנו הפרסומאים זה נתן כוח מולם", אומר דודי ברמן ממשרד הפרסום בריקמן ומוסיף: "אם אכן הערוצים, יאוחדו כוח המיקוח של הפרסומאי והמפרסם מולם ילך ויירד וזה יעלה את עלות הפרסום".

אך בעולם הפרסום אין תמימות דעים על כך, ויש מי שדווקא רואה באיחוד יתרונות גם לעולם הפרסום: "אנחנו מקווים שהאיחוד יעמיד את הערוץ המשותף על הרגליים מבחינה כלכלית ויאפשר לנו ליהנות מתכנים יותר טובים ומרייטינג יותר גבוה". אומרת תלמה בירו, מנהלת איגוד השיווק.

לצד זה יש בענף הפרסום והשיווק כאלה המרגישים חוסר ודאות: "חוץ מעלות הפרסום חשובה לנו הסגמנטציה - פילוח השוק מאפשר לנו להגיע לקהל היעד שלנו באופן ברור יותר, כדי להתאים את הפרסום באופן מיטבי. כיום אני לא יכול לדעת מי יהיה הקהל בערוץ החדש", אומר יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום וחבר ועדת המדרוג.

מוטי שקלאר, מי שהיה בין השאר מנכ"ל רשות השידור, מנכ"ל ויו"ר הרשות השנייה ויו"ר ערוץ ,2 מאמין שצריך לנצל את האיחוד כדי ללחוץ על הערוץ החדש ליצור תכנים איכותיים: "הרשות השנייה כרגולטור צריכה לומר לערוץ המאוחד כי בתמורה לכך שאתם הופכים לכמעט בלעדיים בפרסום בטלוויזיה המסחרית, אתם צריכים לתת לציבור תכנים איכותיים לכולם".

 ??  ?? שקלאר. "תכנים איכותיים לכולם"
שקלאר. "תכנים איכותיים לכולם"
 ??  ?? תלמה בירו. "ייהנו מרייטינג גבוה"
תלמה בירו. "ייהנו מרייטינג גבוה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel