Israel Hayom

ערוץ המיזוג

האיחוד המסתמן בין רשת לערוץ עשר

-

אחרי קצת יותר משבעה חודשים ומיליונים רבים שיצאו מכיסיהם של בעלי המניות של ערוץ עשר ורשת, המהלך הצפוי והמתבקש למזג את שני הערוצים בדרך להיות רשמי. זה לא יקרה מחר בבוקר, אבל הסכם הבנות בין הערוצים כבר נחתם והוגש לממונה על ההגבלים העסקיים. מרגע פיצול ערוץ 2 המהלך הזה היה באוויר, והתשובה לשאלה מדוע הוא לא קרה מייד עם הפיצול היא במילה אחת - אגו. האם מצבם של שני הערוצים היום טוב יותר משהיה לפני שבעה חודשים? האם אחד מהצדדים השיג עסקה טובה יותר ממה שהיה משיג בזמן הפיצול? התשובה לשתי השאלות היא ככל הנראה לא. על עצם תהליך המיתוג והניסיון לבידול הוציאו הערוצים כסף רב, שלא לדבר על המעבר של רשת לשבעה ימי שידור, דבר שבוודאי הציג באקסלים שורה תחתונה עם סימן המינוס לפני המספר.

אז מה עכשיו? ההערכות הן שהמיזוג יאושר בקונסטלציה כזו או אחרת, ואחריו יוקם ערוץ שהוא תמהיל של שני הערוצים, השונים מאוד באופיים ובקהל היעד שלהם. ערוץ עשר, המשדר תכנים אק טואליים ודוקומנטרי­ים ומחזיק בחברת חדשות, פונה לקהל מבוגר יותר, משכיל וממעמד סוציו אקונומי גבוה יחסית. רשת לעומת זאת מתמחה בריאליטי, ביצירת תוכן ובפורמטים ופונה למכנה המשותף הרחב יותר. הניחוש שלי הוא שבערוץ הממוזג, החברים מערוץ עשר יצטרכו לרדת מהעץ האליטיסטי ויתקרבו יותר לקהל שרשת פונה אליו כיום - שם נמצא הכסף.

היבט נוסף שמושפע מהמיזוג הזה הוא חברת החדשות, שכיום שות פות בה קשת ורשת. רשת תיאלץ למכור את אחזקותיה בחברה לקשת, שתחזיק לבדה בעוגן המשמעותי ביותר שיש כיום בטלוויזיה. מצד שני היא מקבלת נדוניה יפה - חברת החדשות של ערוץ עשר היא מכונה משומנת שיכולה לתת פייט לחדשות של קשת. התחרות במ גרש הזה צפויה להיות מעניינת - לציבור זה בטוח יעשה שירות טוב.

למיזוג הזה יש גם צדדים כואבים. כמו בכל גוף שעובר צעדי התייעלות, גם במקרה הזה ייאלצו שני הערוצים לפטר עובדים, לבטל תוכניות ולאחד מחלקות. שאלות רבות נותרו בשלב זה ללא מענה. התשובות מחכות לכם אי שם מעבר לקשת.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel