Israel Hayom

מה שלא עשיתי ב 2007

- אלי סהר

1 לפני 11 שנה עמד דן שמיר בפני דאבל היסטורי בעונתו הראשונה כמאמן. בני השרון עשתה לו את העבודה בגביע כשהדיחה את מכבי ת"א והגי עה נטולת אנרגיות לגמר, שאותו ניצחה הפועל ירושלים בקלות.

בגמר הפיינל פור הוא הוביל ב 13 הפרש על הצהובים, אבל סדרת שריקות תמוהה, זריקות חסרות אחריות של מאריו אוסטין, וג'יימי ארנולד אחד בריבאונד התקפה גורלי שתי שניות לסיום, מנעו ממנו דאבל. הערב כמו לפני 11 שנה, נבן ספאחיה ומכבי ת"א מפרידים בינו לבין 2 דאבל, הפעם בסגול. בניגוד לגמר הגביע, שבו הגיעה נסערת מהרחקתו של ספאחיה בחצי הגמר ועם שחקנים לא מפוקסים מכל מיני סיבות )קול וקיין(, מכבי מגיעה הפעם רגועה יותר ובטוחה ביכולותיה, מה שהופך אותה לפייבוריטי­ת. ג'רמי פארגו פתאום ממחיש לראשי הקבוצה שלא צריך פיצול, אלא בחירת זרים נכונה ובעיקר רכז על, שגם עושה את החברים שלו למאושרים יותר, וכשצריך יודע לקבל אחריות.

רוב השומרים שדן שמיר יכול להציב עליו נמוכים ממנו )מלבד אולי חנן קולמן( או קטנים פיזית, ואולי הוא צריך לקחת דוגמה מאריק שיבק. לפני שלוש שנים עם אילת הוא נטרל את פארגו בבוקס אנד וואן, ועל הרכז הצהוב ישמור תמיר בלאט או שלומי הרוש )באילת היה זה אפיק ניסים( והיתר באזורית. ספק גדול אם לשמיר היה זמן לתרגל זאת, אבל כאנדרדוג זה חיוני להגיע למשחקים כאלו עם כל הנשק בארסנל. 3 לא הייתי מחסידי מהלך החזרתו של גלן רייס. כל העונה אתרגו אותו בחולון. הוא ניסה לקחת את נשקו של אחד המקורבים לקבוצה אחרי גמר הג ביעף, אבל אז הוא היה מעל ראש העיר. במקום להשעות אותו אחרי הפגיעה בפי זיותרפיסט, האקדח של רייס ירה במערכה הלא נכונה על גיא פניני.

ייתכן שחולון היתה צריכה להסתפק בהשעיה, אבל ברגע שהוא נזרק, שום צלחת או גביע אינם גדולים מערכי המו עדון. דיוויד בלאט, המנטור של שמיר, לעולם לא היה מחזיר אותו לקבוצה אחרי מעשים כאלה, ובוודאי לא למשחק האלי פות אחרי שלא שיחק מאז 9 באפריל.

רייס במיטבו עשוי לגרום לבעייתיות גדולה בציוות ההגנתי של מכבי, שלה רק שלושה שומרים טובים )קיין, שגב ודיברתולומ­יאו( מול ארבעה אתלטים ושחקני התקפה משובחים שיש לסגולים, אבל חולון השנה ניצחה את מכבי בשלושה משחקים כאשר היתה עם שלושה זרים, ועם ארבעה זרים דווקא הפסידה.

עם כל הכבוד לגביע העולם, המשחק הגדול של היום יהיה אצלנו.

 ??  ?? אותה קבוצה ואותו מאמן מפרידים בין דן שמיר לבין דאבל היסטורי
אותה קבוצה ואותו מאמן מפרידים בין דן שמיר לבין דאבל היסטורי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel