Israel Hayom

כאב ראש אחרי הטראומה

בצל הפיטורים של ז'ולן לופטגי, ספרד תפגוש את כריסטיאנו רונאלדו ואלופת אירופה פורטוגל ● פרננדו סנטוס מתעקש כי הזעזוע לא ישפיע: "יש להם סגנון ברור כבר עשור" ● וסרחיו ראמוס מדגיש: "נצא מאוחדים מהמשבר הזה" ● עוד הערב בבית ב': מרוקו - איראן

- סאל אמרגי

כדי לנתח את נבחרת ספרד הש בוע אין צורך בפרשן, אלא בפ סיכולוג שיהיה מסוגל להעריך את תגו בות השחקנים אחרי אחת השערוריות הגדולות שידע הספורט הספרדי. פי טורי המאמן ז'ולן לופטגי, 48 שעות לפני המשחק נגד פורטוגל ואחרי שנ תיים מוצלחות של הכנה והעפלה לגביע העולמי, הם צל שילווה את הנבחרת לאורך כל הדרך.

התשובה הראשונה, ואולי החשובה ביותר, לאופן שבו הזעזוע ישפיע על "לה רוחה" תתקבל הלילה בסוצ'י. בנ בחרת של פרננדו סנטוס, או ליתר דיוק של כריסטיאנו רונאלדו, הצהירו בפו מבי שספרד עדיין פייבוריטית ומסוכנת מאוד, אך שלא לציטוט הם מודים שהמ שבר אצל השכנה עשוי לסייע להם מאוד בדרבי של איבריה ובקרב על ראשות הבית, שבו נמצאות גם מרוקו ואיראן.

"זה לא משנה מה קרה כי לספרד יש סגנון מאוד ברור כבר עשור, לכן לא תהיה הפתעה עם המאמן החדש, שהוא גדול", התעקש סנטוס.

המאמן המדובר הוא פרננדו היירו, שלו ניסיון כמאמן ראשי של 38 משחקים בלבד עם אוביידו בליגה השנייה בספרד. אך כדי להתגבר על העזיבה הטראומטית של לופטגי הנבחרת לא היתה זקוקה רק למאמן, אלא בעיקר למנהיג שיידע לנהל את הרגשות של השחקנים. היירו כשחקן תמיד שימש מנהיג - בריאל 14) עונות( ובנבחרת 4) מונדיאלים( - והוא זוכה לתמיכת השחקנים.

"אנחנו לא שוכחים את לופטגי, שהוא עדיין חלק מכל זה. מעטים האנשים כמו פרננדו היירו שיכולים למלא את מקומו. אלה לא היו רגעים נעימים, אך חייבים להמשיך הלאה ולצאת מאוחדים מהמש בר הזה כי ספרד היא מעל כל שם", אמר הקפטן סרחיו ראמוס בתגובה ראשונה אחרי הפיטורים, שאותם ניסה למנוע.

"מעדיף את רונאלדו איתי"

לספרד אין כוכב עולמי כמו מסי, ניימאר או רונאלדו, אך יש לה שני דב רים שמסבירים מדוע היא מגיעה לרו סיה אחרי 20 משחקים ללא הפסד: שיטה ורעב. השיטה, שמבוססת על החזקה בכ דור, קישור טכני ושני מגינים התק פיים, היא שנתנה ל"לה רוחה" שתי זכיות באליפות אירופה ואחת בגביע העולם; הרעב הוא מה שהתעורר אצל נציגי דור הזהב )אינייסטה, ראמוס, בוסקטס, פיקה, סילבה( והסמלים של הדור החדש )איסקו, דה חאה, קוקה, סאול, טיאגו, קרבחאל(.

לפני הריקוד הגורלי עם ריאל מדריד לופטגי הצליח לא רק לעצור את הנפילה בנבחרת, שהחלה במונדיאל הקודם, אלא גם תרם להפיכתה לאחת הפייבוריטי­ות ברוסיה. ככה חושב גם כריסטיאנו רונא לדו, שהערב יפגוש הרבה חברים מריאל. "אני מעדיף שרונאלדו יהיה בקבוצה שלי ולא מולי, כי הוא מהווה סכנה כל הזמן", סיכם ראמוס את מסיבת עיתונאים, שכפי שהוא עצמו אמר, נראתה יותר כמו לוויה.

האתגר של הפורטוגלים הוא להוכיח שוב שיש להם קבוצה חזקה מבחינה מנ טלית וטקטית, מעבר לשערים של הכוכב הגדול. ברנרדו סילבה, אנדרה סילבה וגונסאלו גדש ינסו לעזור למספר 7 של פורטוגל במונדיאל אולי האחרון שלו.

"אחרי הזכייה ביורו, ליריבות יש יותר כבוד לפורטוגל. עם זאת, ואף שיש לנו נבחרת טובה מאוד, אנחנו לא הפייבוריטי­ם", הדגיש גדש.

עוד הערב בבית ב': מרוקו - איראן ,18:00) כאן .(11

 ?? צילום: רויטרס ?? ראמוס, אלבה ובוסקטס. הקפטן הספרדי החמיא לפרננדו היירו
צילום: רויטרס ראמוס, אלבה ובוסקטס. הקפטן הספרדי החמיא לפרננדו היירו
 ??  ?? שישי
שישי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel