Israel Hayom

דיווח: "ישראל וקפריסין יקימו רציף ימי לעזה"

לפי הדיווח, הרציף ישמש למעבר סחורות בחופי קפריסין, בתנאי שיוחזרו גופות החיילים וישוחררו הישראלים הכלואים בידי חמאס בעזה ● אתמול - 17 שריפות בעוטף

- ניקי גוטמן

ישראל וקפריסין החלו לגבש פתרון שאמור להקל את המצב ההומניטרי בעזה. לפי דיווח ב"החדשות" אמש, שתי המדינות יבנו ויתפעלו רציף ימי למעבר סחו רות בחופי קפריסין, בפיקוח ישראלי הדוק למניעת הברחת חומרי לחימה. זאת בתנאי שיוחזרו החיילים המוח זקים בידי חמאס והאזרחים הישראלים השבויים בעזה.

על פי הדיווח, שר הביטחון אביגדור ליברמן סיכם עקרונית על המהלך עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, במהלך סוף השבוע האחרון.

לפי המתווה שפורסם אמש, בתוך כשבועיים יוקמו צוותי עבודה ובתוך כשלושה חודשים תוצג התוכנית להקת הרציף הימי הייעודי.

גורם ביטחוני בכיר התייחס לתוכנית והבטיח: "ברגע שכל הפרטים יהיו סגו רים בבחינת 'נצור ודרוך', אנחנו נפנה באופן ישיר לציבור בעזה מעל ראשו של חמאס". הבכיר הוסיף ואמר, "נשים את חבילת ההטבות על השולחן בגלוי ונבהיר להם שזה אפשרי, וזה המחיר שישראל דורשת".

כל שריפה - על המפה

ובתוך כך, נמשך גם אתמול טרור העפיפונים ביישובי עוטף עזה, עם כ 17 מוקדי שריפות. לא היו נפגעים אך נזק נגרם לשדות חקלאיים.

"אני מרגישה שמתייחסים לשריפות בקלות ראש, ואפילו יש כאלה שמנסים להשתיק את האירועים", טוענת אדל ראמר, תושבת קיבוץ נירים, בשיחה עם "ישראל היום".

היא מוסיפה וטוענת כי "מי שגר בבועה", כלשונה, "לא מרגיש את מה שקורה כאן".

כדי לנסות להעלות את המודעות לנעשה בעוטף בקרב הציבור, יצרה ראמר לפני כחודש מפה בגוגל מפות, שם החלה לסמן את אירועי השריפות עם תמונה מהאירוע והתאריך שבו פרצה השריפה.

בעזרת חברים נוספים, מוסיפים התושבים בכל תקרית שריפה או בלון נפץ, נקודה אדומה למפה )ראו צילום(.

"ראיתי שבחדשות כבר לא מדווחים על זה, וזה ממש עצבן אותי. אמרתי לעצמי, איך זה שאף אחד לא מתעד את זה? ואז חשבתי על כך שאני יודעת להשתמש במפות של גוגל והתחלתי להעלות מפות לקבוצה. היום העליתי תמונה של בלון תבערה שהגיע לתל מי יוסף. היה לי חשוב שאנשים שלא גרים באזור יבינו כמה רבות השריפות".

 ??  ?? בלון מחובר למטען חבלה
בלון מחובר למטען חבלה
 ??  ?? מוקדי השריפות ב"גוגל מפות"
מוקדי השריפות ב"גוגל מפות"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel