Israel Hayom

לבן בעיניים: מתלבטים איפה לבלות בלילה הלבן בת"א? הכנו לכם מדריך

ביום חמישי יתקיים הלילה הלבן של תל אביב, שנחגג בכל שנה מאז 2003 ● בכל רחבי העיר יתקיימו מופעי מוזיקה, מחול ותיאטרון, תערוכות ומיצגים, הרקדות ומסיבות - והכל פתוח לקהל הרחב ● הכינהעבורכ­םמדריך

- מאיה כהן

כיכר ביאליק

החל מ 19:30 בערב תהפוך כיכר ביאליק )פינת הר חובות ביאליק ואידלסון( למתחם אמנות ומופעי רחוב. בין היתר, יוצגו בכיכר מיצגי וידאו אינטראקטיב­יים ומופעי אקרובטיקה, ברייקדאנס, קרקס ופלמנקו. בין המופעים: מיצג וידאו וסאונד אינטראקטיב­י של אמן אוסטרי, שיוקרן על חזית בית העיר; מופע של קבוצת תיאטרון פולנית המשלבת פנטומימה, ריקוד, תיאטרון פיזי וקרקס; קבוצת תיאטרון רחוב מצ'כיה שמשלבת להטוטנות, אקרובטיקה והומור; קבוצת רקדנים מרומ ניה המשלבת ברייקדאנס ואקרובטיקה; מופע פלמנקו של הרקדנית והכוריאוגר­פית אדוה ירמיהו, שתארח את הגיטריסט הספרדי מנואל קאזאס, ועוד.

כיכר רבין

מסיבת אוזניות: בין השעות 20:00 ל 03:00 תתקיים בכיכר מסיבת אוזניות. המשתתפים יצטרכו להצטייד בסמארטפוני­ם ולהוריד את האפליקציה של רדיו תל אביב .102FM אוזניות אפשר להביא מהבית או לשכור בכיכר. הדי.ג'ייז יהיו מלייבל אטיסוטו, והמסיבה תועבר בשידור ישיר ברדיו תל אביב .102FM מרתון צילום לילי ‪:PHOTO IS:RAEL‬ ב 19:00 יוז נק בכיכר רבין מרתון צילום לילי. הצלמים שישתתפו במרתון יתעדו במצלמה מקצועית או בסמארטפון את אירועי הלילה הלבן ברחבי העיר, בניסיון למצוא סיפו רים מקומיים מסקרנים. הצילומים יועברו לחבר שופטים, שידרג את התמונות הזוכות ויעניק פרסים לזוכים. המ רתון מוקדש לזכרו של יוסי ביינארט ז"ל. ההשתתפות בתשלום 110) שקלים( ובהרשמה מראש באינטרנט.

מתחם התחנה

החל מ 21:00 יתקיימו במתחם שליד נווה צדק מופ עי גרוב מוזיקליים. בין המופעים: גוַּלָסא, שירת נשים יהודיות מתימן, שמעניקה פרשנות מודרנית לשירת הנשים מתימן בליווי כלי הקשה, כלי מיתר וכלים אקו סטיים; להקת ‪anna RF‬ במופע שמשלב רגאיי אתני עם ביט אלקטרוני ובליווי כלי נגינה עתיקים; מופע של ריף כהן ועוד.

שדרות רוטשילד

החל מ 21:00 יתקיימו לאורך השדרה מופעים של אמ נים והרכבי מוזיקה, ובהם טריו "חתולי רחוב" שמנגן שירים ישראליים, מוסיקת עולם, ג'אז והיפ הופ; ליעד כהן שיבצע שירים מקוריים וקאברים; קייסי עם קאב רים בסגנון פופ ואר אנד בי; ההרכב "בטא זינק" שמשלב דיסקו, דאנס ואלקטרו, ועוד.

נמל יפו

החל מ 20:30 תתקיים בנמל יפו טברנה יוונית בשורה של מופעים, ובהם מופע של אבי טובי עם זמר יווני; מופע של ארז לב ארי ו"החליפות" במחווה לאריס סאן; מופע של טריפונס ולהקתו בחגיגת זמר יוונית ישראלית.

כיכר גבעון

החל מהשעה 21:00 יתקיימו בכיכר שבין הרחובות הארב עה והחשמונאים מופעים מוזיקליים, ובהם מופע של להקת ,A-WA שמחדשת את שירי נשות תימן באמצעות שילוב מוזיקה אלקטרונית; ומופע של סאבלימינל שישלב להיטים מכל התקופות.

רחבת הבימה

החל מ 21:00 יתקיימו מיצגים חיים, מופעי קרקס ותיאטרון רחוב מבית היוצר של קבוצת האמנים קברט טוטאל.

גן הפסגה ביפו

החל מ 21:00 יתקיימו בגן שביפו העתיקה מופעים מוזיקליים, ובהם מופע של אלישע בנאי וארבעים השודדים, מופע של גלעד כהנא בליווי די.ג'יי גיל מטוס והקלידנית תום דרום ומופע של ארקדי דוכין.

כיכר קדומים ביפו

החל מ 20:30 יתקיימו מופעי גרוב, ובהם מופע של "טרנטה גרוב מאשין" המשלב מקצבים מכל העולם - מבלקני עד קו לומביאני ומג'מייקני עד יווני.

מתחם שרונה

החל מ 20:30 תתקיים שירה בציבור עם נועם פנחסוב ברח בת הגלגיליות. כמו כן, יתקיים מופע מחווה לאריק איינש טיין והחלונות הגבוהים, ותיערך מסיבה עברית עם שרון חזיז שתארח את אדם ואת דורית ראובני. ברחבה המרכזית יתקיים מופע ביטלס לילדים של להקת מג'יקל מיסטרי טור, והמופע ‪Yes Ma'am!‬ של שש מוזי קאיות המבצעות קאברים ללהיטי ענק משנות ה 50 וה .60

חוף גורדון

החל מ 21:00 תתקיים הרקדה בהנחיית שרה אביב ובהשתתפות ורדינה כהן כזמרת אורחת. בהרקדה ישתתפו רקדנים מלהקת המחול של אוניברסיטת תל אביב. מומלץ להגיע בלבוש לבן.

רחבת סוזן דלל

החל מ 20:00 תתקיים סדנת תיפוף על הגוף עם להקת "שקטק". לאחר הסדנה יתקיימו מופע של "שקטק" והרקדה אל תוך הלילה.

רחבת המשכן לאמנויות הבמה

החל מ 21:00 יתקיים המופע "איך הגלגל מסתובב", מחווה לשירי שמוליק קראוס מתקופת החלונות הגבוהים ועד אל בומו האחרון מ .2003

סינמטק תל אביב

החל מ 22:00 יוקרן על קיר הסינמטק סרטו של היוצר היהודי רוסי דז'יגה ורטוב מ ,1929 "האיש עם מצלמת הקולנוע", אחד הסרטים החשובים בתולדות הקולנוע התיעודי. המוזיקאי רם אוריון ינגן בלייב פסקול לסרט, עם גיטרה וסמפלר. בתוך הסינמטק יתקיים "מועדון הסרט המופרע", לילה של הומור בריטי עם הבמאי אלון גור אריה שיציג קטעים מסרטים בריטיים של חבורת מונטי פייתון, פיטר סלרס, רואן אטקינסון ואחרים. מחיר: 42 שקלים. לאחר ההרצאה יוקרנו קומדיות בריטיות במחיר של עשרה שקלים לסרט.

גן מאיר

החל מ 18:00 יתקיים מופע לילדים של הדוד חיים. לאחר מכן יתקיימו מופעים למבוגרים, ובהם מופע סטנד אפ של חברות ההרכב "נשי ותיהני", מופע "סלאם בשמלת ערב" של חמש יוצרות פואטרי סלאם ועוד.

הבורסה לניירות ערך

במבנה ברחוב אחוזת בית 2 יתקיימו החל מ 21:30 הופעות של דנה ברגר ושל קורין אלאל.

הקונסרבטור­יון הישראלי למוזיקה

בקונסרבטור­יון ברח' לואי מרשל 25 יתקיים ב 20:30 מופע של אנסמבל סולני תל אביב. בהמשך יתקיים מופע של הביג בנד של הקונסרבטור­יון עם מיטב הרפרטואר של הג'אז הקלאסי.

מוזיאון תל אביב

החל מהשעה 20:00 תתקיים הקרנה של מיצג "השעון", וכן יתקיימו סיורים בתערוכות השונות. כמו כן, יתקיים מופע של אנסמבל ציפורלה, מופע של "מועדון הקצב של אביהו פנח סוב", מופע מחול של לירון עוזרי ומופע של זמרות האופרה הישראלית.

 ??  ??
 ??  ?? צילומים: יהושע יוסף, גדעון מרקוביץ', ‪GettyImage­s ,Pawel Frankowski‬
צילומים: יהושע יוסף, גדעון מרקוביץ', ‪GettyImage­s ,Pawel Frankowski‬

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel