Israel Hayom

מונדיאל מטלטל: ספרד ופורטוגל עלו לשמינית הגמר; הערב: ארגנטינה בקרב הישרדות אחרון

רגע האמת של מסי וארגנטינה הגיע: רק ניצחון על ניגריה ישאיר לסגנית אלופת העולם סיכוי להעפיל הערב לשמינית הגמר ● מנגד, האפריקנים רוצים לעשות היסטוריה, אחרי ארבעה הפסדים לאלביסלסטה במונדיאל

- דור הופמן שליח "ישראל היום" למונדיאל

ג'ון אובי מיקל לעולם לא ישכח את אירועי קיץ .2005 אליפות העולם עד גיל 20 נערכה אז בהולנד, והוא היה הכוכב שנצץ בה. "כולם אמרו שאני אזכה בכדור הזהב של השחקן המצטיין", סיפר במסיבת העיתונאים שנערכה השבוע, אבל הנבואה לא הגשימה את עצמה.

בגמר פגשה ניגריה את ארגנטינה, עם ילד בשם לאו מסי, שכבש צמד וגרף את כל התהילה. "הוא גנב לי את כדור הזהב", אמר הקשר, "ומאז הוא ממשיך לגנוב לי דברים". מיקל צחק כמובן, אבל אפשר היה להרגיש את הדחף של הנשרים להשיג נקמה. לא רק על הגמר ב ,2005 שרק מע טים מהנמצאים היום ברוסיה נכחו בו, אלא על כל הפעמים שבהם ארגנטינה מנעה מהם הצלחה.

שתי הנבחרות נפגשו בגביע העו למי ארבע פעמים, ובכל המפגשים ניצחו הדרום אמריקנים. ב 1994 זה נגמר עם 1:2 מצמד של קלאודיו קאניג'ה, ב ‪0:1 2002‬ משער של גב ריאל בטיסטוטה, ב 2010 שוב ניצחון דחוק הודות לשער נגיחה של גבריאל היינצה ובמונדיאל הקודם בברזיל .2:3 מסי שיחק בשני המפגשים האחרונים, ולפני ארבע שנים גם כבש פעמיים. נוסף על כך, מספר 10 שיחק מול ני גריה בגמר האולימפי בבייג'ין ,2008 עוד מפגש שבו ניצחה ארגנטינה על חודו של שער, 0:1 מביצוע מלוטש של אנחל די מריה.

לניגרים, לעומת זאת, יש את הני צחון בגמר האולימפי של ,1996 אך אפס ניצחונות על ארגנטינה בגזרת הנבחרת הבוגרת. ליתר דיוק, היא כן הביסה אותה פעמיים, 1:4 ב 2011 ו 2:4 לפני שבעה חודשים בקרא סנודר, אבל אלו משחקים בעירבון מוגבל; גם ידידות, וגם ללא שחקן מסוים. "מסי היה חסר, ובלעדיו זו לא אותה נבחרת. אנחנו לא נתרכז רק בו, אבל אין ספק שננסה לעצור

אותו", הסביר מיקל לקראת המפגש הגורלי הערב.

מסצ'ראנו על תקן דובר

ניגריה מרגישה שיש פה הזדמנות לעשות היסטוריה. הרי אם יש אפ שרות לתפוס את ארגנטינה עם המ כנסיים למטה, היא כאן עכשיו. אם יש רגע שבו מסי מגיע על תקן נוכח נפקד, זה הרגע. גם אם לא יודו בכך, הנשרים יודעים את זה. הם רואים את החדשות, קוראים את הידיעות, מריצים את ה 0:3 של קרואטיה על ארגנטינה ומבחינים באדמה שרועדת מתחת לרגליים של שחקני סגנית אלופת העולם.

"הכל בסדר עם סמפאולי, אנחנו ממשיכים כרגיל", ניסה מסצ'ראנו לרכך את הבלאגן, אך אי אפשר לא לפקפק בדבריו. כי אף על פי שהת קשורת אוהבת להוסיף שמן למדו רה, ברור שהתוכנית המקורית עולה באש. כל תוצאה מלבד ניצחון תשלח את ארגנטינה הביתה, והלחץ עושה את שלו. דובר על ריב בין מסצ'ראנו לפאבון, על מרד שחקנים במאמן ועל כך שההרכב ייקבע על ידיהם.

הקשר הוותיק, שמשמש דובר ואולי מעבר לזה, נשלח למסיבת העיתו נאים כדי להתמודד עם המצב ול נסות לעשות קצת סדר בשמועות ובדיווחים. "נפגשנו עם המאמן כדי לנסות לפתור בעיות", סיפר מסצ'ה, "כל מה שאנחנו רוצים זה להצליח ולעלות לשמינית הגמר".

יהיו שינויים בהרכב של ארגנטי נה. לא ברור מי החליט עליהם, אבל פרנקו ארמני צפוי לפתוח בשער, גו נסאלו היגוואין בחוד, וגם אבר באנגה ולוקאס ביגליה בתמונת ה .11 מסי, שחגג יום הולדת 31 השבוע, שמר על דממת אלחוט תקשורתית לקראת אחד המשחקים החשובים בחייו. "הוא מתוסכל ועצבני", חשף מסצ'ראנו, "אבל מוכן למשחק".

ניגריה, בינתיים, התכוננה בני חותא. אימון קליל, הרבה חיוכים, וההרגשה שיש פה הזדמנות נדירה. "לפני ההגרלה אמרתי לחבר שאנחנו נהיה באותו בית עם ארגנטינה", גילה מיקל, "אין לי מושג למה זה קורה, אבל הגיע הזמן שננצח אותם".

 ?? צילום: אי.פי ?? סיגורדסון )מימין( ומיקל. גם איסלנד בתמונה
צילום: אי.פי סיגורדסון )מימין( ומיקל. גם איסלנד בתמונה
 ?? צילום: אי.פי ?? מסצ'ראנו עם סמפאולי. מי קבע את ההרכב?
צילום: אי.פי מסצ'ראנו עם סמפאולי. מי קבע את ההרכב?
 ??  ??
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? מוסא. ינסה לשים סוף לחלום הארגנטינאי
צילום: אי.אף.פי מוסא. ינסה לשים סוף לחלום הארגנטינאי
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? מסי. אי העפלה תהיה כתם על הקריירה בנבחרת
צילום: אי.פי.אי מסי. אי העפלה תהיה כתם על הקריירה בנבחרת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel