Israel Hayom

ישראל במגעים עם 5 מדינות אפריקניות לקליטת מסתננים

במטה לביטחון לאומי שומרים בסוד את שמות המדינות מחשש לסיכול המהלך ● ביום ה': תושבי דרום ת"א יפגינו מול בית רה"מ ● מהגרים מאריתריאה הפגינו נגד המשטר במולדתם פרסום ראשון

- אריאל כהנא בהכנת הידיעה השתתף יהודה שלזינגר

המרכז למדיניות הגירה ישראלית: "הממשלה נכנסה לקיפאון מוחלט שמייצר אנרכיה בדרום ת"א. עד היום יותר מ 20 אלף מסתננים עזבו את ישראל"

הממשלה מחדשת את המאמ צים להוציא מהארץ את מסתנני העבודה הלא חוקיים. במטה לביטחון לאומי מתקיימים בעת האחרונה מגעים עם חמש מדינות באפריקה כדי לבדוק אם יסכימו לקלוט בתחומן את המה גרים שחדרו לישראל באופן בלתי חוקי ומאז עובדים בארץ. המגעים מנוהלים באמצעות שליח העומד בקשר עם המ דינות הרלוונטיות.

הסיבה לחידוש החיפושים אחר מדי נות שלישיות היא ירידתו מן הפרק של מתווה ההסכם עם נציבות הפליטים של האו"ם, אשר גורמים מדיניים אומרים כי אינו עומד על הפרק בשלב הזה. אם המ געים עם המדינות הנוכחיות יעלו יפה, המדינה תנסה לדרבן את המסתננים לצאת מרצונם, שכן מאז פסיקת בג"ץ לא נותרו בידיה סנקציות המאפשרות לכפות על המסתננים לצאת מהארץ.

במל"ל מבקשים לשמור בסוד את המ דינות שעימן מתנהלים המגעים, שכן שיחות קודמות עם מדינות אחרות נכ שלו לאחר שנחשפה זהותן, וגורמים המ עוניינים בהשארת המסתננים בישראל הפעילו לחץ על אותן מדינות באפרי קה שלא לקבל לתחומן את המסתננים.

בתוך כך, תושבי דרום תל אביב הודי עו על חידוש המאבק הציבורי להוצאת המסתננים משכונתם. התושבים קבעו ליום חמישי הפגנה גדולה מול בית ראש הממשלה בירושלים, בכותרת: "לילה שחור בתל אביב, לילה לבן בבלפור". יונתן יעקובוביץ' מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית אמר לקראת ההפגנה כי "הממשלה נכנסה לקיפאון מוחלט שמייצר אנרכיה בדרום תל אביב. הנ תונים מוכיחים כי עד היום יותר מ 20 אלף מסתננים עזבו את ישראל, רובם למדינות מוצאם".

המסתננים מצידם מרגישים בבית ומגבירים את פעילותם הפוליטית בי שראל. כ 100 זרים מאריתריאה החיים בישראל הפגינו אתמול ברחבת ההפג נות מול בית המשפט העליון בירושלים, נגד הדיקטטורה באריתריאה. הם הגיעו באוטובוסים מתל אביב, לבשו חולצות והניפו שלטים נגד שלטון היחיד של הנשיא איסאייס אפוורקי. לטענתם, המשטר במדינתם החדיר נציגים לש כונות המהגרים בישראל.

 ?? צילום ארכיון: יהושע יוסף ?? מסתננים בדרום ת"א
צילום ארכיון: יהושע יוסף מסתננים בדרום ת"א

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel