Israel Hayom

תקווה לחולי סוכרת נעורים: התרופה שעשויה לצמצם הזרקות

מחקר: תרופה חדשה הצליחה להגביר את איזון הסוכר ולהפחית את כמות זריקות האינסולין הנדרשת ● יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת, פרופ' רז: "בשורה ענקית"

- מיטל יסעור בית אור

תקווה לחולים: מחקר חדש מציג לראשונה אפשרות לטיפול תרופתי יעיל לסוכרת נעורים, לצד זרי קות האינסולין. במחקר נמצא שטיפול בתרופה חדשה בשם פורסיגה הצליחה להגביר את איזון הסוכר, לגרום לחולים לרדת במשקל ואף להפחית את כמות זריקות האינסולין שהחולים צרכו.

כמעט שליש מחולי סוכרת נעורים מתקשים להגיע לאיזון רמות הסוכר בגופם באמצעות זריקות אינסולין, וכיום אין להם טיפול תרופתי נוסף ויעיל. המ חקר מצא שטיפול משולב באינסולין ובפורסיגה, במינונים של 5 מ"ג ו 10 מ"ג, הראה ירידה של 42%-37% )בה תאמה( ברמות איזון הסוכר שלהם, בה שוואה לחולים שטופלו באינסולין בלבד. כמו כן, בשני המינונים החולים הפחיתו ב 11% את צריכת האינסולין שלהם.

התרופה פורסיגה אינה רשומה עדיין בעולם לטיפול בחולים עם סוכרת נעו רים. לאור תוצאות המחקר היא צפויה להירשם במהלך .2019 פורסיגה היא תרופה ממשפחת מעכבי ספיגת נתרן וגלוקוז ,(SGLT2) שמעכבת את ספיגת הסוכר בכליה ומפנה את עודפי הסוכר בגוף באמצעות השתן, ובכך גם תורמת לירידה במשקל.

המחקר הוצג בכנס החברה האמריק נית לסוכרת (ADA) באורלנדו כאחד המחקרים הבולטים. במחקר נכללו 813 חולים בסוכרת נעורים, בני 75-18 שאינם מאוזנים וטופלו ב 137 מרכזים רפואיים בארה"ב, באירופה וביפן. "תו צאות המחקר מתווספות לעדויות הול כות וגדלות המראות שמעכבי SGLT2 אלו תרופות בעלות פוטנציאל להוות טיפול נוסף לחולי סוכרת נעורים שלא מאוזנים על אף טיפולי אינסולין", אמר פרופ' מתיו שנטל מאוניברסיט­ת לובן בבלגיה, אחד ממובילי המחקר. פרופ' איתמר רז, יו"ר המועצה הלאומית לסו כרת, הוסיף ואמר כי "זה מחקר קליני מוצלח שנותן תקווה. אין ספק שזו תה פוך להיות התרופה הראשונה שתוכל לסייע לאזן את חולי סוכרת נעורים. התרופה עשויה להפחית את מספר זרי קות האינסולין שהחולים נזקקים להן, זו בשורה ענקית".

לדבריו, "כ 30% מחולי סוכרת נעו רים אינם מאוזנים. יש מטופלים שקשה מאוד לאזן אותם, ומניסיוני עם השימוש בפורסיגה קל יותר לאזן ולמנוע עליות וירידות קיצוניות ברמת הסוכר".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel