Israel Hayom

הביטקוין צונח משיא של 20 אלף 5,832־ל דולר

הרקע לירידות: הגבלות של ממשלות ובנקים מרכזיים ● דעות המומחים בשוק נעות מ"אמרנו לכם" ועד "הירידות טובות לצורך תיקון וזינוק נוסף"

- אריאל ויטמן

הביטקוין עלה אתמול מעט ושוויו עמד על 6,219 דולר למטבע. זאת לאחר ששלשום מחירו ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, 5,832 דולר למטבע. הרקע לירידות החדות היה לחץ גובר והולך על שוק המטבעות הדיגיטליים מצד בנקים מרכזיים וממשלות ברחבי העולם.

השפל הקודם במחיר הביטקוין נרשם ב־6 בפברואר השנה, והיה 5,9200 דולר. מחיר השיא של הביטקוין עמד על 200 אלף דולר, והוא נרשם בדצמבר אשתקד.

אז האם הירידה הממושכת בערכו של המטבע הדיגיטלי המוביל תימשך, או שמא מדובר במהמורה קלה שתתוקן בהמשך?

ד"ר ג'ו וייס, ראש מחלקת הפטנטים במשרד עורכי הפטנטים ברסלר המתמחה בתחום, סבור כי המטבע הדיגיטלי נמצא במצב קשה וימ־ שיך לקרוס. וייס הסביר ל"ישראל היום" כי "הידיעה על כך שהביטקוין איבד מערכו אינה מפתיעה. משקיעים שעדיין סוחרים במטבע המתנדנד נאבקים לצאת. המטבע קורס ואילו טכנולוגיית הבלוקצ'יין כבר מיושמת למטרות ראויות, כדוגמת אבטחת שרשראות אספקה, ניהול רישום רפואי ורישום זכויות בקרקע. זהו עידן חדש שבו נראה תחלופת מידע גבוהה ופתרונות חכמים לניהול חוזים בתעשייה ובמערכת הפיננסית באמצעות טכנולוגיית הבלוקצ'יין".

גדי גליקברג, מנהל מרכז הפיתוח של ביטמיין בישראל, סבור כי ירידת שער המטבע היא דווקא ברכה לתחום. גליקברג הסביר ל"ישראל היום" כי "הירידות בשערו עושות טוב למטבע ולתעשייה. הוותיקים בתחום יודעים שזוהי תופעה שחוזרת על עצמה כמעט בכל שנה-שנתיים ולפיה המחיר עולה בחדות, מכפיל את עצמו פי כמה וכמה ואחר כך יורד לרמות שפויות יותר, אבל גבוהות מבעבר", והוסיף כי "ירידת השערים והפסקת ההיסטריה מאפשרת לנו להכיל את הגידול, להכשיר כוח אדם ולטפל טוב יותר בפיתוח של הטכנולוגיה. מי שמכיר את התעשייה רואה דווקא את הדברים הטובים שקורים כעת - את המצטרפים לתחום, את הסטארטאפים המעניינים שקמים ואת החברות, כמונו, שממשיכות לגייס מהנדסים וחוקרים במלוא המרץ".

 ??  ?? ביטקוין. שיא שלילי בערכו
ביטקוין. שיא שלילי בערכו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel