Israel Hayom

ערב זה הבוקר החדש

אורלי וגיא, ערוץ עשר, 19:00

- עדי רובינשטיין עובר מסך

אמש שודרה התוכנית הראשונה של "אורלי וגיא" במסגרת רצו עת הערב. על הנייר מדובר בניסיון לתת קרב לקולגות מקשת רגע לפני האיחוד הכפוי בין ערוץ 10 לרשת. בפועל, המעבר של הצמד לרצועת החדשות נועד להבטיח מצד אחד את המשך התוכנית ומצד שני להוזיל עלויות לפני ואחרי האיחוד כמובן כי בעצם מדובר בעוד מהדורת חדשות בתוך מהדורת חדשות בתוך רצף אקטואליה בלתי נגמר. אם לשפוט על פי התכנים של התוכנית אמש הצמד בנוי לשינוי הזה והוא פועל מתוך ידיעה שההפסד לגיא פינס צפוי מראש ולכן יש להציע לצופה משהו אחר, עבור מי שבכל זאת מחפש אלטרנטיבה בשעת הערב המוקדמת ועבור המכורים לאקטואליה פחות רכה מזו שנהוגה בתוכניות הבוקר לדוגמה. הצמד העביר את מרכולתו לתפר הזה שבין המבזק של שבע בערב לבין המהדורה המרכזית, בניסיון להעביר את התחושה של תוכניות הבוקר לזאת של הערב, עם טוויסט עלילתי שאליו נגיע בהמשך.

התוכנית החלה בנושא שחוק למדי אך כנראה כזה שתמיד יעבוד והוא תאונות הדרכים. זוהי הצהרה כמובן שבה נגענו בתחילת הט קסט. אצלנו לא תקבלו בחורות יפות, תכשיטים יקרים, מכוניות מהירות ואז עוד קצת בחורות יפות כמו אצל המ תחרים. אנחנו ננסה לגעת בנושאים כואבים שבבוקר לדוגמה, ספק אם היו עוברים כי הם אכן כבדים מדי ויכולים להרוס את שאר היום. אל תוך השעט נז ש"אורלי וגיא" במתכונתם החדשה הביאו אמש כשהשמש שקעה, קיבלנו גם ראיון חגיגי, עם נשיא המדינה, רובי ריבלין. יש בזה משהו טריקי למדי. מצד אחד באמת מדובר בנשיא המדי נה, וראיון עימו תמיד יכול להיחשב לסוג של הישג עיתונאי. מצד שני הוא מתראיין לא פחות מאביבית בר זוהר גם כשהיא בתוך בית ה"אח הגדול". השניים הירבו לחייך במהלך הראיון המדובר ושאלו את האזרח מספר אחת שאלות על המונדיאל ועל אכזבתו מכך שליונל מסי לא הגיע לישראל. זה בסדר, איש לא ציפה למשהו עמוק יותר. אבל דווקא אמש, כשהתוכנית הייתה אמורה לירות בכל התותחים, ראינו שהיא עדיין סובלת מבעיות של התחלה, על אף שהשניים כבר חרשו אול פנים. ואולי זו בכלל לא אשמתם, התחושה בימים האחרונים בערוץ 10 היא שהאחרון יכבה את האור וזו המשימה העיקרית שבה עוסק הערוץ, בציפייה ללא נודע. תוכניות הבוקר יעברו מן הסתם לרשת ואורלי וגיא יצטרכו לצערם שוב להמציא את עצמם מחדש כשהאיחוד המדובר ייצא אל הפועל, ולעצב מחדש את הכלים שבהם הם רוצים לשמור על מעט הרייטינג שעוד יש לערוץ ובטח יחטוף עוד זעזוע לאחר האיחוד. זוהי עת מבלבלת לטלוויזיה הישראלית, בעיקר כי הפיצול המדובר מתגלה במלוא כשלונו ככל שחולפים הימים.

הצמד העביר את מרכולתו לתפר הזה שבין המבזק של שבע בערב לבין המהדורה המרכזית, בניסיון להעביר את התחושה של תוכניות הבוקר לזאת של הערב

אחת התלונות העיקריות סביב המונדיאל הנוכחי הוא היעדר נשים בפאנלים השונים. האמת, נדמה שהמחאה ברשתות החברתיות עשתה את שלה, כי בכל הנגזרות של כאן )כולל ערוץ (33 ובערוצי הספורט השונים, ניכר שעלתה הנוכחות הנשית ולא רק כקריינות רצף. לשמחתנו, גם הפליאה הזו מאישה שמבינה כדורגל או צופה במונדיאל עוד רגע חולפת לה מהעולם ועד המונדיאל בקטאר כבר נהיה מסודרים מהבחינה הזו. הקטארים, אגב, קצת פחות.

 ??  ?? אורלי וגיא מראיינים את הנשיא ריבלין. התחלה חדשה
אורלי וגיא מראיינים את הנשיא ריבלין. התחלה חדשה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel