Israel Hayom

טרפת החמגשיות: מה לא מספרים לנו

- ארז תדמור

לא פרשת החמגשיות צריכה להטריד אותנו, ואף לא ארוחות שף למיניהן, אלא מבצע ההשחתה חסר התקדים שעורכים כלי התקשורת המרכזיים, תוך הצגת יומרה למאבק בשחיתות. בשם המאבק על טוהר המידות, מבקש השמאל להפוך את כולנו לר כלנים וחסרי הבחנה בין טוב לרע, בין עיקר לטפל, ובין ביקורת ציבורית ראויה לרדיפה אכזרית אחר משפחתו של יריב פוליטי. לא רק שלשיטתם הכל מותר; הנבזות הפכה לאידיאל. יניב אלדד ומני נפתלי מטיפים לנו מוסר.

הקורא את כתב האישום נגד שרה נתניהו בעיניים בלתי משו חדות יסכים שמדובר במסמך רעוע מבחינה משפטית, קטנוני מב חינה מוסרית, וכפי שנראה בהמשך - לנוכח ההתעלמות ממקרים דומים - גם מוטה מבחינה פוליטית. אם חמגשיות ששוויין מצטבר ל 350 אלף שקלים מצדיקות אלפי שעות שידור, כיצד אפשר להצדיק התעלמות של שנים מבזבזנות בהיקף עשרות מיליוני שקלים, מצד ראשי השמאל? הנה שתי דוגמאות מתוך רבות לנוהל הקבוע שלפיו יש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לראשי השמאל:

בפברואר 2015 פרסם מבקר המדינה דו״ח על מעונות ראש הממשלה שהביא לכתב אישום אבסורדי נגד שרה נתניהו. האם מישהו טרח לציין שבאותו יום פרסם המבקר דו״ח נוסף על בית הנשיא בתקופת שמעון פרס ז"ל?

על פי הדו"ח, תקציב בית הנשיא חרג באופן סדרתי מהתקציב המתוכנן: ״בשנים הרלוונטיות (2014-2011) נע התקציב המ קורי בין 40 ל 44 מיליון שקלים, אך בכל שנה נדרשו תוספות תקציב לבית הנשיא בשיעור ממוצע של כ 20 אחוזים. התקציב הסופי עמד על כ 60 מיליון שקלים״. מדובר אפוא בחריגות של עשרות מיליונים, ומעט מאוד נשמע על כך בתקשורת. כמובן, לא נפתחה חקירה.

ומה ביחס להוצאותיהם של ראשי הממשלה מהשמאל? לא תתפלאו לגלות שהם אותרגו לחלוטין. העיתונאי עקיבא ביגמן פרסם בשנה שעברה נתונים מעניינים על הוצאות הארוחות של ראשי הממשלה אריאל שרון ז״ל ואהוד אולמרט יבל"א.

מתברר כי אולמרט הוציא באירוח לפסח סכום של 29,106 שק לים בהזמנות ממלון הר ציון - כמעט מחצית מהסכום שהוציאה משפחת נתניהו על מזון בשנת 2010 כולה. באותה מידה, התק שורת לא נגעה בהוצאות רה"מ שרון. ב 2001 הזמין שרון ממלון הילטון ממילא מזון בסכומים של 12,500 שקלים למעון ברחוב בלפור ו 8,063 שקלים עבור "כיבוד לאירועים בחוות השקמים". כ 20,000 שקלים, מזון לאירוח, בשלושה חודשים בלבד.

כמה אנחנו משלמים מדי שנה על ההוצאות של נשות הנ שיאים לשעבר? בזמן שהתקשורת עסוקה בחמגשיות ובארוחות שף, אתם משלמים בכל חודש חלק ניכר מההוצאות השוטפות של ראומה ויצמן ואורה הרצוג - נשותיהם של עזר ויצמן ז״ל וחיים הרצוג ז״ל.

לאורה הרצוג: 223 אלף שקלים לנהג בתקן עובד מדינה, 102 אלף שקלים הוצאות רכב, 97 אלף שקלים תחזוקת בית, 6,000 שקלים הוצאות טלפון ו 19 אלף שקלים הוצאות תחזוקה ושו נות. לראומה ויצמן: כ 210 אלף לנהג בתקן עובד מדינה, 102 אלף - הוצאות רכב, 100 אלף - השתתפות בבית אבות ו 5,000 שקלים הוצאות טלפון. לטעמי, כך ראוי לנהוג בנשות נשיאינו, אבל התקשורת לא מספרת על כך; שם עוד עסוקים בכמה כבי סות עושים בבלפור.

והנה עוד נתון. לפני כשנתיים עמד הליכוד בסקרים על כ 25 מנדטים. היום, מקץ שנתיים של חמגשיות, רהיטי גן, סיגרים, שמפניות, הדלפות, עדי מדינה ותיקי אלפים, מגיע הליכוד בס קרים קרוב ל 35 מנדטים. הקמפיין התקשורתי והפוליטי שנועד לרסק את בנימין נתניהו, פוגע בכל המעורבים לבד מנתניהו עצמו. הוא מתחזק משמעותית. מסע הרדיפה חסר המעצורים מוכיח לציבור הישראלי שיש בישראל בעיה עמוקה של שחי תות וניצול כוח השררה לרעה, רק שזו לא נמצאת בבית ראש הממשלה, אלא בתקשורת ובאגף החקירות.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel