Israel Hayom

האופוזיציה בטורקיה הכירה בהפסדה: "תקופה מסוכנת"

ביום שאחרי העמקת אחיזתו של ארדואן, מבטיח המפסיד מוחרם אינצ'ה: "נמשיך במאבק" ● מקורבי הנשיא הנבחר: מצב החירום יוסר לאחר הרכבת הממשלה

- אלדד בק

קרוב ל־21 שעות לאחר שוועדת הבחירות המרכזית הכריזה באנקרה על ניצחונו של רג'פ טאיפ ארדואן בבחירות לנשיאות ארצו, כינס יריבו העיקרי של הנשיא החדש־ישן - מוחרם אינצ'ה, מועמד מפלגת האופוזיציה הרפובליקני­ת - מסיבת עיתונאים שבה הודה בתבוסתו והתייחס לטענות על זיופים בקלפיות.

"האם הם (אנשיו של ארדואן) גנבו קולות?", שאל אינצ'ה וענה בעצמו, "כן. אבל, האם הם גנבו 10 מיליון קוו לות? לא".

תומכי האופוזיציה הפיצו ברשתות החברתיות מידע וסרטונים על אי סדרים בהיקף נרחב ביותר במהלך יום הבחירות, וטענו שתוצאות הבחירות זויפו. אינצ'ה, שקיבל מעט יותר מו%03 מקולות הבוו חרים - לעומת כו%35 שקיבל ארדואן, הבהיר להם שהפער בינו לבין הנשיא הנבחר הוא כה גדול, שלא ניתן להשיג אותו באמצעות אי סדרים שתועדו.

אינצ'ה התריע שטורקיה נכנסת לתו קופת משטר מסוכנת של אדם אחד, אך הבטיח להמשיך ולהיאבק. "כמי שקיבל תמיכה מאחד מכל שלושה מצביעים, אמשיך במאבקי לרכוש את תמיכתם של כל האזרחים", הודיע. הוא הביע את נכונותו לקבל לידיו את הנהגת המפו לגה הרפובליקני­ת, לאחר שרשם הישג אלקטורלי, שאיש ממועמדי מפלגתו לנשיאות לא קיבל בשנים האחרונות.

עם זאת, המפלגה הרפובליקני­ת נחו לשה בפרלמנט החדש, כמו גם מפלו גת השלטון האסלאמיסטי­ת, "הצדק והפיתוח". המפלגה הלאומנית, שותפו תו של ארדואן, התחזקה מעט, כמו גם המפלגה הכורדית, המקורבת למחתרת הפק"ק. היחלשות כוחן של המפלגות הגדולות נבעה מהופעתה של מפלגה חדשה, "המפלגה הטובה", המציגה את עצמה כשמרנית, ליברלית, לאומית, וממשיכת דרכו של מייסד טורקיה המוו דרנית אטאטורק.

מפלגה זו, שהוקמה לפני שבעה חודו שים, הצליחה לעבור את אחוז החסימה הגבוה של .10%

ארדואן, שיהיה הנשיא הראשון בעל הסמכויות הביצועיות, אמור כעת להרו כיב את ממשלתו החדשה. קרוביו הבטיו חו, כי מיד לאחר הרכבת הממשלה יוסר מצב החירום שהוכרז בטורקיה בעקבות ניסיון ההפיכה הצבאית ביולי 2016 ונו שמר עד כה.

בין המברכים הרבים על ניצחוו נו "ההיסטורי" של ארדואן היו נשיא איראן רוחאני ונשיא רוסיה פוטין. גם מזכ"ל נאט"ו שיגר את ברכותיו לנשיא הנבחר. האיחוד האירופי הביע תקווה שטורקיה תישאר לאחר הבחירות בעלת ברית מחויבת בתחומים של אינטרסים משותפים כהגירה, ביטחון, יציבות אזוו רית ומאבק בטרור.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ארדואן בעצרת לאחר הבחירות, אתמול
צילום: אי.אף.פי ארדואן בעצרת לאחר הבחירות, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel