Israel Hayom

פשוט ליהנותמהדר­ך

ספרד ופורטוגל עלו כצפוי לשמינית הגמר, אך התחזיות לבית משעמם וחד צדדי הופרכו ● "לה רוחה" חילצה 2:2 דרמטי ממרוקו, סיימה ראשונה בבית ותפגוש את רוסיה ● פורטוגל ספגה בדקה ה 94 מול איראן ,(1:1) ירדה למקום השני ותתמודד מול אורוגוואי שהביסה 0:3 את המארחת ● רונאלד

- דור הופמן שליח "ישראל היום" למונדיאל

בית ב'. זה מונדיאל משוגע. ואם מישהו היה צריך עוד הוכחה לכך, הגיע ערב ההכרעות של בית ב'. אלה היו 180 דקות אדירות, דרמטיות, הזויות, מופרכות, בשני מגרשים במ קביל, ושאסור היה למצמץ במהלכן. היו שם גולים מרהיבים, ,VAR ואת הדקה הכי מדהימה בגביע העולמי. הדקה ה 92 אולי תכנס להיסטוריה. תלוי במה שיקרה בהמשך הטורניר. באותה דקה איראן זכתה לפנדל מול פורטוגל בזכות ה VAR וספרד כבשה מול מרוקו בזכות ה .VAR

כשהרשת זזה בשתי ערים שונות במוסקבה, הטבלה התהפכה. ספרד עלתה מהמקום השני לראשון ופורטוגל צנחה מהמקום הרא שון לשני. איראן ומרוקו חוז רות הביתה עם המחמאות, אבל היה להן חלק גדול בערב בלתי נשכח. בסופו הנבחרת של פרננדו היירו תפגוש את רוסיה בשמי נית הגמר ותהיה בצד הנוח של ההגרלה. פורטוגל תשחק מול אורוגוואי בחצי שבו עשויות להיות כל אלופות העולם הנוספות לשעבר.

קשה היה להאמין שככה יסתיים הערב. זה נראה מופרך. בכל זאת, ספרד היתה זקוקה לניצחון על מרוקו, שכבר הודחה כדי להבטיח כמעט בוודאות את הפסגה. אלא שהאפריקנים לא כאלה חלשים והספרדים לא כאלה חזקים. ספרד נראתה רע מן הרגע הראשון ועד אותה דקה קסומה. הרמז הראשון לכך הגיע בדקה ה 14 כשסרחיו רא מוס ואנדרס אינסייטה, דווקא הם, חברו לטעות קשה שהסתיימה עם שער של חאליד בוטייב. כשאיסקו השווה חמש דקות אחר כך מבישול נהדר של אינייסטה נראה היה שההיגיון הבריא מצט רף למשחק, אך זה ממש לא קרה. בינתיים, בסראנסק, המחצית הראשונה הצמודה היתה בדרך להסתיים ב .0:0 רגע לפני שזה קרה, הגיעה ריקרדו קווארסמה וכבש את אחד השערים היפים בטורניר. עם החלק החיצון של הנעל, מה שנקרא "טריבלה", הוא סובב לחיבורים והפך לזקן שחקני פורטוגל לכבוש במונדיאל. כריסטיאנו רונאלדו, שהחזיק בשיא עד אותו הרגע, קיבל בדקה ה 54 הזדמנות לכבוש את חמישי שלו בטורניר אך לא הצליח להכניע את השוער היריב מה נקודה הלבנה.

בדיעבד, ההחטאה הזאת עלתה לפור טוגל בפסגה, כי גם בקלינינגרא­ד הטי רוף נכנס לפעולה. 9 דקות לסיום עוד טעות של ראמוס, דבר נדיר בפני עצמו, הסתיימה בשער של אנ'סרי ו 1:2 למ רוקו. השעון תקתק בדרך לסוף אחד, אבל המונדיאל הזה סידר סוף אחר. יאגו אספאס כבש עם העקב שער שאושר רק אחרי התערבות המצלמות. בסראנסק, קארים אנסריפאד כבש בפנדל רק אחרי התערבות המצלמות גם כן. תמונות הסיום ערבבו שמחה ועצב, איזה דבר זה המונדיאל הזה. וואו.

בית א'. ירדה לקרקע. רוסיה היתה בעננים בשבוע האחרון. הנבחרת פתחה את הטורניר הביתי בלי ציפיות, ואחרי שני משחקים כבר הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר בזכות שתי הצגות מול מצרים וערב הסעודית. האוהדים יצאו לרחובות והסתכלו בלבן של העיניים לאלה של ברזיל, ספרד, גרמניה וצרפת, אבל אתמול באה אורוגוואי והנחיתה את המארחת חזרה לקרקע.

הנבחרת של טאבארס הדגימה לרו סיה כמה שונה וקשה זה לשחק מול נבחרת איכותית ומנוסה. בזכות מחצית ראשונה בשליטה מלאה, הדרום אמרי קנים ניצחו 0:3 וסיימו במקום הראשון בבית א', ורוסיה תסתפק במקום השני, שסידר לה מפגש בשמינית מול ספרד.

את אורוגוואי אף אחד לא ירצה לקבל, אחרי שהפכה לאחת הנבח רות היחידות בהיסטוריה שמסיימות את שלב הבתים במאזן מושלם ומבלי לספוג. ההגנה שלה מופלאה. גם כש חוסה מאריה חימנס פצוע ואת מקומו תפס סבסטיאן קואטס, האורוגוואי­ם הם אגוז קשה לפיצוח וגם רוסיה כשלה במשימה.

על ההתקפה אין צורך להרחיב יותר מדי. שני מלכי השערים של כל הזמנים מרכיבים את החוד, ושניהם הוסיפו עוד אחד למאזן - לואיס סוארס בדקה ה 10 כבש את ה 53 שלו, ואדינסון קבאני בדקה ה 90 קפץ ל 42 שערים. בין לבין דייגו לקסאלט בעט כדור שפגע ברגל

של דניס צ'רישב ופגש את הרשת. היה זה שער עצמי שישי בטורניר, אחד יותר מהחמישה של הארי קיין.

נפרדנו כך, באכזבה. עיסאם אל חדארי, שוערה של מצרים, התייצב למשחק מול ערב הסעודית בידי עה שהוא עושה היסטוריה - בגיל ,45 הוא הפך לשחקן המבוגר ביותר שמשתתף בגביע העולמי. עד הדקה ה ,45 הדקה של גילו, הכל היה מוש לם. מוחמד סלאח פתח בהרכב למרות הדיווחים על רצונו לפרוש מהנבחרת ובדקה ה 22 גם העלה אותה ליתרון מוצדק. בדקה ה 41 הרגע הגדול של אל חדארי הגיע. ערב הסעודית קי בלה פנדל והשוער הוותיק קרא את הבעיטה של פאהד אל מוואלד והדף אותה עם זינוק מצוין.

מכאן, הערב רק הידרדר. הסעודים קיבלו פנדל נוסף, מספר 18 בטורניר ושווה לשיא כל הזמנים בגביע עול מי אחד, אך אותו אל חדארי כבר לא הצליח לעצור. נקודה ודאי היתה מס פקת אותו ואת מצרים, אך בתוספת הזמן השוער נכנע בפעם השנייה. אל דאווסארי כבש מזווית קשה וחתם את תוצאת המשחק - ערב הסעודית ניצחה 1:2 והשאירה את מצרים עם מגוון סי פורים מעניינים, אך עם אפס נקודות בטורניר מאכזב מאוד מבחינתה.

 ??  ?? אנ'סרי ממרוקו. משחק שלא ישכחו שם לעולם
אנ'סרי ממרוקו. משחק שלא ישכחו שם לעולם
 ?? צילום: אי.פי ?? יאגו אספאס עם העקב שהציל את ספרד
צילום: אי.פי יאגו אספאס עם העקב שהציל את ספרד
 ?? צילום: רויטרס ?? האיראנים משווים בזכות מצלמות הטלוויזיה
צילום: רויטרס האיראנים משווים בזכות מצלמות הטלוויזיה
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? קווארסמה ורונאלדו חוגגים
צילום: אי.אף.פי קווארסמה ורונאלדו חוגגים
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? קבאני וגודין. אורוגוואי נבחרת מרשימה מאוד
צילום: אי.אף.פי קבאני וגודין. אורוגוואי נבחרת מרשימה מאוד
 ?? צילום: אי.אף.פי צילום: רויטרס ?? סמולוב סלאח
צילום: אי.אף.פי צילום: רויטרס סמולוב סלאח

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel