Israel Hayom

"הגיע הזמן שננצח את יוון"

מאמן נבחרת ישראל, עודד קטש, ינסה לעבור משוכה לא פשוטה ביום חמישי במוקדמות אליפות העולם וגם: למה לראשונה מאז הקמתה, ביורוקאפ ייאלצו להסתדר השנה בלי נציגה ישראלית ●

- אלי סהר צילומים: אלן שיבר

נבחרת ישראל בכדורסל המ שיכה אתמול בהכנותיה לקראת המשחק במסגרת מוקדמות אליפות העולם נגד יוון ביום חמישי בהיכל מנורה מבטחים .(19:30)

שון דאוסן הצטרף אתמול לאימונים אחרי שנעדר עקב פציעה, אולם ספק גדול אם יהיה בסגל למשחק.

ראשי האיגוד קיימו אתמול מסיבת עיתונאים ויו"ר האיגוד, עמירם הלוי, הבהיר שלא יתייחס לסיפור ניפויו של אלכס טיוס ולגרסה שהציגו אנשי מכבי ת"א. "החלטנו בזמנו שרק מי שרוצה ומחויב ישחק בנבחרת ישראל", אמר הלוי שהבטיח שעומרי כספי ישחק בחלון הנבחרת הבא בחודש ספטמבר, בהנחה שישראל תעפיל אליו.

מאמן הנבחרת, עודד קטש, התייחס למשחק מול השכנים ממערב ואמר: "גם כשאני שיחקתי בנבחרת תמיד היה קשה לנו מול יוון. הם אגרסיביים, אבל גם מנוולים כמונו. הגיע הזמן שאחרי כל כך הרבה שנים ננצח את יוון".

קפטן הנבחרת, גל מקל: "אני מאוד שמח לחזור לנבחרת ולהיכל. זה אולם שתמיד נותן לך אווירה של משחק גדול ובטח עם כל הקהל שעומד להגיע. יש לנו זיכרונות טובים מהקהל שהיה פה בקיץ". יותר מ 7,000 צופים הבטיחו את מקומם ובאיגוד מקווים שהאולם יהיה כמעט מלא. בנק הפועלים הפך למאמץ הרשמי של הנבחרת והחליף את חברת תנובה.

מה זה יול"ב קאפ?

לראשונה מאז עונת הפתיחה של היורוקאפ בשנת 2003 )בעבר נקראה יול"ב קאפ(, בעונה הקרובה לא תשחק שם נציגה ישראלית.

היו שנים שבהן ישראל שלחה שתי נציגות לליגה )מכבי חיפה והפועל ירו שלים ב (2014 והיו שנים שבהן לא עלינו לשלב הבתים ,2009) ירושלים(.

ירושלים, הדיירת הישראלית הק בועה במפעל, החליטה לערוק לליגת האלופות של פיב"א גם אחרי שהתברר לה שהסיכוי שלה להיכנס ליורוליג עם כרטיס חופשי אינו קיים למעשה וע לייה דרך זכייה ביורוקאפ היא כמעט בלתי אפשרית מול קבוצות כמו מלא גה, ולנסיה, מונאקו, אלבה ברלין, קו באן וקזאן.

סיבה נוספת היא כמובן כלכלית. ירושלים אמנם קיבלה כמה מאות אלפי יורו מהיורוקאפ, אבל בליגת האלופות של פיב"א היא יכולה לגרוף כספים שאין כמעט ביורוליג.

בעונת שיא שבה תארח את הפיינל פור בארינה, הכנסותיה עשויות לה תקרב לעשרה מיליון שקלים מהמפ על: מיליון יורו כזוכה, כמיליון יורו מהכנסות הפיינל פור ועוד 650 אלף שקלים ממינהלת הליגה.

אחרי שירושלים החליטה לעבור לפיב"א, דיברו בכירים במכבי ת"א עם הנהלת חולון וניסו ל"עזור" להם לעבור ליורוקאפ.

בחולון חישבו ומצאו שיקבלו 650 אלף שקלים מהמינהלת רק עבור המ פעל של פיב"א - 14 משחקים לפ חות בשלב המוקדם, להבדיל מעשרה ביורוקאפ - והעדיפו להישאר לשחק בליגת האלופות.

 ??  ?? עודד קטש וגל מקל. "היוונים אגרסיביים, אבל גם מנוולים כמונו", העיד המאמן
עודד קטש וגל מקל. "היוונים אגרסיביים, אבל גם מנוולים כמונו", העיד המאמן
 ??  ?? שחקני הנבחרת עם ילדים מעוטף עזה שהתארחו באימון אתמול
שחקני הנבחרת עם ילדים מעוטף עזה שהתארחו באימון אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel