Israel Hayom

אדוני הנסיך

70 שנה אחרי סיום המנדט, נציג בית המלוכה הבריטי הגיע לביקור היסטורי בישראל: הנסיך וויליאם נחת בנתב"ג. שרים בירכו: "הביקור יביא לאנגליה הצלחה במונדיאל" עמ'

- אריאל כהנא, ארז לין ודניאל סיריוטי

70 שנים לאחר תום המנדט הבריטי בארץ ישראל, נציג של בית המלוכה בא לביקור רשמי בישראל. הנסיך וויליאם, נכדה של המלכה אליזבת ובנם של צ'רלס ודיאנה, נחת אמש בנתב"ג בתום ביקור בירדן. הוא התקבל על ידי שר התיירות יריב לוין שבירך את הנסיך ואמר לו כי הוא הגיע בזמן מצוין לארץ הקודש, ושהביקור יביא לנבחרת אנגליה הצלחה.

הנסיך הודה לשר לוין על קבלת הפנים והתעניין אם הכדורגל ביש ראל הוא ענף פופולרי. השר לוין ענה בחיוב וביקש כי הארי קיין יצטרף לנבחרת, והנסיך סירב בחיוך.

גם רה"מ בנימין נתניהו הצטרף לברכות בישיבה של סיעת הלי כוד: "אנחנו נקבל היום את הדוכס מקיימברידג', הנסיך וויליאם, לביקור היסטורי ראשון בישראל של נציג בית המלוכה הבריטי. אני חייב לה גיד שזה לא בדיוק נכון מפני שיש פה נציגה, וזו הסבתא רבתא שלו, הנסי כה אליס, אחת מחסידות אומות העו לם שהצילה יהודים ביוון בימי מלח מת העולם השנייה וביקשה להיקבר כאן בירושלים. אנחנו כמובן נקבל את הנסיך בברכה".

רה"מ ורעייתו יארחו את הנסיך במעונם הרשמי, שם הם ייפגשו עם צאצאיהם של חיימקי ורחל כהן, שני צלו בתקופה השואה על ידי הנסיכה אליס. כמו כן, יעניקו בני הזוג נתניהו לדוכס מקייברידג' תעודת חסידת אומות העולם ע"ש הנסיכה אליס.

הנסיך הגיע לישראל לאחר ביקור בן יום וחצי ברבת עמון. הוא סייר יחד עם מארחו, יורש העצר חוסיין בן עבדאללה, בעתיקות העיר ההלנית רומית ג'רש. השניים צעדו לאורך שדרת העמודים, ביקרו במקדש האלה ארטמיס וצפו באמפיתיאטר­ון העתיק במופע משותף של תלמידים ירדנים ותלמידים סורים, מילדי הפליטים השוהים בירדן.

בתקשורת הבריטית מדווחים יח סית בהרחבה על ביקורו של וויליאם באזורנו ועל המשמעויות ההיסטוריות שלו, אך הדיווחים נאלצו להידחק קצת לשוליים בעקבות החגיגות סביב הניצחון המוחץ של נבחרת אנגליה על פנמה שלשום. ב"טלגרף" הברי טי כתבו: "הנסיך וויליאם נחת בתל אביב לביקור המלכותי הרשמי הרא שון בישראל", הכותרת ב"טיימס" היתה: "ביקורו של וויליאם בישראל הגיע סוף סוף", ואילו סקיי ניוז פר סמה ציוץ בנימה ביקורתית: "הנסיך וויליאם הגיע לתל אביב אחרי האלי מות האחרונה בגבול עזה".

אתמול גם היתה סקרנות גדולה בתקשורת הבריטית בעקבות ביקורו של הנסיך באתר העתיקות בג'רש, שבו צולמה רעייתו, הנסיכה קייט, כשהיתה ילדה קטנה. וויליאם צולם באותו מקום בדיוק והתבדח: "אני אצטרך לחזור שוב עם המשפחה כדי להצטלם עוד פעם פה".

 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי ?? וויליאם בעת נחיתתו בנתב"ג, אתמול
צילום: אי.פי וויליאם בעת נחיתתו בנתב"ג, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel