Israel Hayom

עצור בצד: בתוך שנה - ירידה של 50% בגניבות רכב

נתונים מעודדים: שיעור עבירות הרכוש צנח ב 36% בתוך עשור ההישגים - בזכות אכיפה מוגברת איציק סבן, עמ'

- איציק סבן

יותר ביטחון לתושבים: אכיפה נחושה וממוקדת, מניעת מצבים וטיפול בביקוש ולא רק בהיצע. כך משטרת ישראל הצ ליחה להוריד את כמות עבירות הר כוש לשפל חסר תקדים.

רגע לפני ההחלטה אם הוא ממשיך בתפקידו שנה נוספת או פושט את המדים בסוף חודש נובמבר הקרוב, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך מציג ירידה חדה בעבירות הרכוש, הפוגעות בשגרת החיים של התושבים. מדו בר בפריצות לבתים, בפריצות לבתי עסק, בגניבות רכב ובגניבות מרכב.

הרבה פחות גניבות

מנתונים שהמשטרה תפרסם בימים הקרובים עולה כי בשנת 2017 נמשכה מגמת הירידה בעבירות הרכוש המא פיינת את השנים האחרונות, עם ירי דה של 3.6% אל מול שנת ,2016 ובסך הכל ירידה של 36% בעשור האח רון. בחציון הראשון של 2018 נגנבו קרוב ל 6,000 כלי רכב ונפרצו קרוב ל 7,000 בתים. במהלך החצי הראשון של 2017 נגנבו 12,062 אלף כלי רכב ונעצרו 5,366 פורצים וגנבי רכב.

מאז כניסתו לתפקיד מוביל המפכ"ל את תוכנית האמו"ן, שעי קרה טיפול בסוגיות המפריעות לש גרת החיים של האזרח הנורמטיבי והורדת שיעור הפשיעה. בסקר שע רכה המשטרה לפני כשנתיים עלה כי עבירות הרכוש, ובפרט פריצות וגניבות מבתים וגניבות רכבים - הן אחד משני הנושאים המטרידים ביותר את אזרחי ישראל, ובהתאם המשטרה שמה לה למטרה למקד את הטיפול בעבירות הללו באמצעות אכיפה ופ עילות יזומה.

עבירות הרכוש מהוות יותר מ 40% מנפח הפשיעה בישראל. מדובר בנו שא שבגינו נפתחים הכי הרבה תיקים במשטרה עקב תלונות של אזרחים. מנתונים שיתפרסמו בימים הקרובים בדו"ח השנתון הסטטיסטי המשט רתי עולה כי בשנת 2017 המשי כה מגמת הירידה בעבירות הרכוש, ובהתחשב בגידול המתמשך בכמות התושבים בישראל, עבירות הרכוש צנחו אפילו יותר, זאת בעיקר בז כות מיקוד האכיפה ומניעה בנושא. כך בשנת 2017 נרשמו 15.9 תיקים לאלף תושבים, לעומת 29.2 תיקים לפני כעשור.

בכל הנוגע לטיפול בעבירות הר כוש המשמעותיות המכונות עבי רות הפע"ר )פריצות לבתים, פרי צות לבתי עסק, גניבות רכב וגניבות מרכב(, המהוות 15% מכלל הפשיעה בישראל, בשנת 2017 חלה ירידה של 8.3% בתיקי עבירות אלו אל מול שנת .2016 על פי המשטרה, בתוך עשור, נח תכו עבירות הפע"ר ביש ראל ביותר מ .50% בשנת 2017 חלה ירידה של 4.5% בהתפרצויות לדירה וירידה של 10.9% בהתפרצויות לבתי עסק לעו מת אשתקד.

הירידה הדרמטית ביותר נרשמה בתחום גניבות הרכב, זאת על אף גידול מתמיד במספר כלי הרכב הנ עים בכבישי ישראל. בשנה החולפת חלה ירידה של כ 20% בכמות כלי הרכב שנגנבו בישראל ובתוך עשור חלה ירידה של יותר מ .50% במש טרה מסבירים את הירידה הדרמטית בכמות עבירות הרכוש בכלל, ובפ רט בעבירות גניבות הרכב, הנחש בות לפשיעה המדווחת ביותר בעיקר בשל היבטי הביטוח, בטיפול הנחוש והחכם של המשטרה גם בתחום הבי קוש לחלפי הרכב - גורם מרכזי המ חולל פשיעה זו - בעיקר באמצעות פעילות יזומה כנגד משחתות רכב ומוסכים פיראטיים, אך יותר מכך, באמצעות פעילות מניעה והסברה. ל"ישראל היום" הגיעו גם נתו ני עבירות הפע"ר בחציון הראשון של השנה לעומת התקופה המקבילה אש תקד. מהנתונים עולה כי מתחילת השנה נגנ בו 5,572 כלי רכב לעומת 6,347 אשתקד, נפרצו 6,839 דירות לעומת ,9,106 נפרצו 5,645 כלי רכב לעומת ,6,347 ואירעו 2930 פריצות למוסדות ולבתי עסק לעומת 3,053 בתקופה המקבילה אשתקד.

גורמים במשטרה אמרו אתמול כי "הנתונים והעובדות ממחישים את הישגי המשטרה בתחום זה".

 ??  ??
 ??  ?? המפכ"ל אלשיך
המפכ"ל אלשיך

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel