Israel Hayom

קסטרו רוכשת את הודיס לפי שווי של 1.3 מיליארד ש'

לחברה הממוזגת מחזור מכירות של 1.8 מיליארד שקלים ● מדובר בהשלמת עסקה שהחלה לפני כשנה וחצי ● פני הרשת לשוק העולמי ● בר רפאלי תחזיק ב־%1 מהחברה

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

עסקת ענק בתחום האופנה והלייף סטייל: קבוצת קסטרו הודיעה אתמול שהיא רוכשת את קבוצת הודיס־קרולינה למקה מיוסי גביזון - עסקה בסך 300 מיליון שקלים.

החברה הודיעה לבורסה על השלמת רכישת מניות הקבוצה ובכך היא תהפוך לבעלים של הרשתות הודיס, קרולינה למקה, טופ טן, אורבניקה ואקססורייז. בסך הכל מדובר ב־064 חנויות של המותגים.

אחרי העסקה משפחות קסטרו־רוטר יחזיקו כ־%54 מהמניות. שותפיהן, ברא־ שות יוסי גביזון מייסד קרולינה למקה, יחזיקו ב־%83 והציבור .17%־ב בר רפאלי תחזיק כתוצאה מהמיזוג ב־%1 מהחברה.

המיזוג של קבוצות קסטרו והודיס נעשה על פי שווי חברה של 1.3 מיליארד שקלים. המשמעות היא שכעת קסטרו היא קבוצת האופנה עם המחזור הגדול ביותר מבין חברות האופנה הציבוריות.

העסקה נעשית כשנתיים לאחר שקסטרו רכשה 206.4% מקבוצת הודיס ו־%05 מרשת האופנה המוזלת בשם "אורבניקה".

קסטרו גם מחזיקה בחנויות מותג הקוסמטיקה הצרפתי "איב רושה", והיא צפויה לפתוח חנויות של המותג "קיקו מילאנו" בישראל לאחר שתושלם העסקה בחודש אוגוסט הקרוב.

עסקה זו מחזקת את מעמדה וכוחה של קסטרו, מה שצפוי לסייע לה בניהול משא ומתן עם הקניונים ברחבי הארץ. יתרון נוסף קשור בצמיחה של המכירות ברשת. קסטרו תוכל להקים אתר סחר לכלל מותגיה, כפי שעשתה חברת פוקס בהשקת האתר "טרמינל איקס".

גבי רוטר אמר אתמול במסיבת העיתונאים כי "לפני כשנה וחצי רכשנו בשתי עסקאות נפרדות 206% מקבוצת הודיס ו־%05 מאורבניקה. אחרי שעשינו את העסקאות ולאור יחסי האמון החלטנו במשותף לעבור לרכישה של 100% בדרך של רכישת מניות. אני חושב שזו העסקה הגדולה ביותר שנעשתה בשוק האופנה בישראל". רוטר הוסיף כי "זה הופך את הקבוצה לבעלת מחזור של יותר מ־8.1 מיליארד שקלים. אני גאה ונרגש, זו אבן דרך בתולדות הקבוצה שלנו".

המגוון יסייע למכירות ברשת

קבוצת קסטרו מכוונת גם לחו"ל. יוסי גביזון, מייסד קרולינה למקה, הדגיש כי קרולינה למקה בדרך להרחיב את פעילותה לשוק האמריקני. אנחנו נחתום עם ניימאר אחרי המונדיאל ואנחנו נמצאים גם בסיכום סופי של חוזה עם קים קרדישיאן, שתהיה פרזנטורית של המותג". כחלק מהמהלך, מרדכי שבת, מי שכיהן כמנכ"ל גינדי השקעות, מונה

להיות מנכ"ל קרולינה למקה ,USA בעוד מנכ"ל קרולינה ישראל יובל שני, ימשיך בתפקידו.

בעקבות העסקה אמר ד"ר אייל יניב, ראש בית הספר למנהל עסקים באוניברסיט­ת בר אילן ומומחה לשיווק, ל"ישראל היום" כי "ענפי הקמעונאות מתמזגים כדי לצבור כוח, מכיוון שיתרון הגודל משמעותי מאוד בסביבה תחרו תית. כשהעסקים סינרגיים אפשר לחסוך עלויות בתפעול ובכל ערוצי ההפצה - מעלות חומר הגלם של המוצר ועד לשיווק. אני מניח שהמותגים הללו ייש מרו. כשמדובר במותג חזק כמו קרולי נה למקה, שכבר מזוהה עם מותג אנו שי שהוא בר רפאלי, אני מניח שהם לא יפורסמו כעת כמשקפי קסטרו. המיזוג יבוא לידי ביטוי בסינרגיה התפעולית, דוגמת איחוד של מחסנים, מכירה של מוצרים בשאר רשתות הקבוצה, הסכמי שכירות טובים יותר ועוד. במוצרים שהם מספיק קרובים קל לעשות את הסינר גיה, למרות שהיום עושים גם שילוב בין מזון וסלולר".

בהתייחס לעניין ההשפעה של המהלך על מחירי המוצרים של החברות אמר ד"ר יניב: "הורדת מחירים יכולה להיות אמצעי להגדלת מכירות, למשל. זה לא יעד עסקי, זה יכול להיות אמצעי מצוין להגדלת המכירות".

בעניין עתיד החברה במכירות ברשת אמר יניב כי "הצרכנים רגילים שזירות המסחר הן מאוד מגוונות. זירות המסחר המצליחות הן כאלה שמציעות הכל, כמו אמזון, איביי ועלי אקספרס, שבהן אפשר לקנות מגוון מוצרים. מהבחינה הזו קס טרו פעלה בכיוון והגדילה את מגוון ההיצע שלה. אם הם יאחדו את המות גים תחת אתר אחד, הם יגדילו באופן משמעותי את הערך של זירת המסחר. זה כמובן לא מגיע למה שמוצע באתרים הללו, אבל הם מגדילים באופן משמעותי את זירת המסחר. הם יכלו כמובן להכניס שחקנים נוספים מבלי לרכוש אותם, אך הם כמובן יצטרכו לחתוך קופון".

 ??  ?? גידול משמעותי בקבוצה
גידול משמעותי בקבוצה
 ?? צילום: סטודיו תומאס ?? ד"ר אייל יניב
צילום: סטודיו תומאס ד"ר אייל יניב
 ??  ?? מנכ"ל הודיס יוסי גביזון )מימין( ומנכ"לי קסטרו אתי וגבי רוטר
מנכ"ל הודיס יוסי גביזון )מימין( ומנכ"לי קסטרו אתי וגבי רוטר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel