Israel Hayom

ג'ון בולטון: "איראן היא איום עולמי, לא רק אזורי"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב נפגש עם נתניהו וליברמן ● הדגיש: "מטילים מחדש את הסנקציות ומנסים לשכנע את האירופאים לנקוט צעדים חריפים יותר"

- אריאל כהנא ולילך שובל

היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, ממשיך את ביקורו בישראל וצפוי להיפגש היום עם הנשיא ראובן ריבלין. דוברו של בולטון מסר אתמול כי מטרת הביקור היא התמודדות עם תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן ובחינת דרכים למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. בו לטון צפוי לבקר היום גם בשגרירות האמריקנית בירושלים ולהשתתף בטקס הנחת זרים.

אתמול בבוקר נועד בולטון לפגישה שנייה וממושכת עם רה"מ נתניהו, שבה השתתפו גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פריד מן ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. רה"מ הדגיש כי ביקור בולטון נועד "לתאם עוד יותר את המדיניות שלנו לגבי איראן, סוריה, עזה ואתגרים רבים אחרים שעומדים בפני שתי מדינותינו באזור הזה". נתניהו שב ושיבח את הח לטת הנשיא טראמפ לעזוב את הסכם הגרעין והוסיף כי הוא יודע כי "כמעט כל שכנינו הערבים שותפים להשקפה זו. ככל שהלחץ על איראן יגבר, כך יגדל גם הסיכוי שהמשטר האיראני יפסיק את תוקפנותו".

בולטון אמר כי עצירת הגרעין האיראני נמצאת בראש סדר העדי פויות של הממשל וכי "אנחנו מטילים מחדש את הסנקציות ומנסים לשכנע את חברינו באירופה לנקוט צעדים חריפים יותר בתחומי הטילים הבליסטיים, מי מון הטרור והפעילות האיראנית בסו ריה, בלבנון, בתימן ובשאר האזור. אלה איומים עולמיים, לא רק אזוריים".

היועץ האמריקני הבכיר נפגש גם עם שר הביטחון אביגדור ליברמן. הש ניים דנו במגוון סוגיות ביטחוניות, ובהן איראן, סוריה, לבנון ועזה. ליברמן אמר כי "יש לנו נשיא וממשל אוהדים בבית הלבן וזה נותן לנו יכולת תמרון משמעו תית מול האויבים שלנו מצפון ומדרום".

בתוך כך, כהתגרות בממשל טראמפ, סין הודיעה אתמול כי תעשה שימוש בספינות איראניות כדי לייבא נפט גו למי מהרפובליקה האיסלאמית.

 ?? צילום: אי.פי ?? נתניהו ובולטון
צילום: אי.פי נתניהו ובולטון
 ??  ?? בולטון עם ליברמן
בולטון עם ליברמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel