Israel Hayom

בגלל עבודות להקמת גשר: נתיבי איילון ייחסמו בשבתות הקרובות; החרדים מאיימים: נצא להפגין

מהשבוע הבא: נתיבי איילון צפון ייחסמו לתנועה בסופי שבוע בגלל בניית גשר חדש ● סגן השר ליצמן לשר התחבורה: "נדהמתי לשמוע שהעבודות יתבצעו בשבת"

- שלומי דיאז ומתי טוכפלד

נתיבי איילון ייסגרו בכל סוף שבוע במשך ששת השבועות הקרובים לתנועת כלי רכב בגלל בניית "גשר יהודית" מעל נתיבי איילון.

הפרויקט כולל הנפה של שש קורות פלדה מאסיביות המרכיבות את הגשר, שמשקלן הכולל יותר מ 1,000 טונות. הסגירה תתבצע בכל סוף שבוע, החל ביום שישי אחר הצהריים ועד השעה שש בערב בשבת. הסגירה הראשונה תהיה ביום שישי בשבוע הבא, 31 באוגוסט. בכל פעם ייחסם רק כיוון אחד של נתיבי איילון )צפון או דרום( למשך 24 שעות. העבודות מתבצעות בתיאום עם משטרת ישראל ובאישור משרד העבודה והרווחה.

בחברת נתיבי איילון הסבירו כי בתכנון העבודות הושם דגש מיוחד על בטיחות העובדים והאזרחים: זמן משמ עותי יוקדש לפריסה בטוחה של המנו פים, והעבודות - במסגרתן יונפו קורות פלדה עצומות - יתקיימו בסופי השבוע, כאשר יש פחות הולכי רגל ברחובות.

"מדובר בפרויקט חשוב שיזמו משרד התחבורה ועיריית תל אביב יפו באמ צעות חברת נתיבי איילון, אשר יחבר את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב ויסייע להפחתת מספר כלי הרכב בתוך גוש דן - לר ווחת כלל תושבי המטרופולין", נאמר בהודעת החברה.

יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן כתב לשר התחבורה ישראל כץ: "נדהמתי לראות כי משרד התחבורה בראשותך, מתכנן יחד עם עיריית ת"א יפו ומשרד העבודה והרווחה, ביצוע עבו דות בימי שבת קודש, במשך מספר שב תות, במסגרת פרויקט גשר יהודית מעל נתיבי איילון". ח"כ אורי מקלב אמר כי "לכל דבר ניתן למצוא כיום פתרונות בין בלוחות הזמנים ובין בתכנון נכון, השבת אינה הפתרון לכך". יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב לדברים ואמר: "כבר היינו בסרט הזה. פקקי ענק שמשתקים את החיים של כולנו בגלל הכניעה של נתניהו לחרדים בעבודות הרכבת בשבת. אסור לתת לזה לקרות שוב. את העבודות על הגשר צריך לעשות בזמן שפוגע הכי פחות בחיי האזרחים".

 ??  ??
 ??  ?? גשר יהודית. כך זה ייראה צילום הדמיה: חן אדריכלים
גשר יהודית. כך זה ייראה צילום הדמיה: חן אדריכלים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel