Israel Hayom

ישראל לאו"ם: השיבו כוחות לגולן הסורי

אסד חזר לגבול הגולן - ובישראל מבקשים להחזיר את הפיקוח הבינ"ל רמ"ט פיקוד צפון מאשר: ירושלים ביקשה להשיב את כוחות אונדו"ף לרמה הסורית בד בבד, צה"ל הקים בגולן כפר דמה של חיזבאללה לצרכי אימון

- כתבתנו לענייני צבא

כך מאשר רמ"ט פיקוד הצפון, תא"ל אשר בן לולו חושף: ישראל בנתה 6 "כפרי חיזבאללה"לאימונים ליברמן:ההסדרה היחידה בעזה - המציאות בשטח

לנוכח השתלטותו המחודשת של משטר אסד על רמת הגולן הסורית, פנתה ישראל בימים האח רונים לאו"ם בבקשה להשיב את כו חות אונדו"ף לצידו השני של הגבול. כך מאשר לראשונה ל"ישראל היום" ראש מטה פיקוד הצפון היוצא, תא"ל אשר בן לולו, בראיון סיום תפקיד מיוחד שיתפרסם ביום שישי במוסף "ישראל השבוע". כוח אונדו"ף נפרס משני צידי הגבול ברמת הגולן לפני כ 40 שנה במסג רת הסכמי הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת .1974 על פי ההסכ מים, אונדו"ף הוא הכוח היחיד שמור שה לשהות בשטח החיץ בין המדינות, ותפקידו לפקח על הנוכחות הצבאית של שני הצדדים סמוך לגבול. לפני כארבע שנים הוחלט על פינוי כוחות אונדו"ף מכשני שלישים מהמוצבים לאורך הגבול בצד הסורי, לאחר כמה מקרים של חטיפה ותקיפת מחנות אונדו"ף ברמת הגולן הסורית. מעוז קטן של אונדו"ף נותר בצפון הרמה, בשטח שנותר בשליטת אסד. מאז, יושבים אנשי אונדו"ף בצד הישראלי של הגולן ומדווחים לאו"ם על תנועות כוחות צה"ל בלבד.

בישראל, כאמור, פנו לאו"ם בבקשה להשיב לגבול את חיילי אונדו"ף לצד הסורי, ולשם כך מב קשת ישראל מהאו"ם להגדיל מחדש את מספר חיילי הארגון הנשלחים לא זור מכ 1,000 חיילים לכ 1,200 או .1,300 בישראל מעוניינים להשיב לפ עילות גם את מעבר קוניטרה, שבו, כזכור, עברו לסוריה אזרחים )לדוגמא כלות(, וכך גם תוצרת חקלאית, בעי קר תפוחים.

עוד חשף תא"ל בן לולו כי צה"ל מקים בימים אלה שישה "כפרי חיז באללה" ברמת הגולן לטובת אימונים, שהם העתק מדויק של כפרים ספצי פיים בלבנון. בין השאר, יכללו הכפ רים בניינים נמוכים וגבוהים יותר )עד שלוש קומות(, שווקים, מסגדים, מת חמים תת קרקעיים, משגרים רב קניים ועוד. לאזור כפרי האימונים יובאו גם עצים, חלקם כבר בוגרים, כדי לדמות את הסבך הלבנוני. בימים אלה מוקם הכפר הראשון באזור מחנה אימונים על כמה גבעות סמוכות זו לזו. הכפר הוא העתק מדויק של עיירה לבנונית, וההערכה היא שבנייתו תושלם בתוך כשלושה חודשים.

לפי תא"ל בן לולו, האמון על בניית הכפרים, היתרון הגדול של הכפרים הללו הוא שהם נבנים בטופוגרפיה דומה לזו של לבנון, בתוך שטח אש, באופן שמאפשר לצבא לקיים במקום גם תרגילים "רטובים", באש חיה. "במשך 40 שנה התאמן צבא היבשה ברמת הגולן למלחמה הקודמת, לכי בוש "פיתות" )מוצבים מוגנים( סוריות ותעלות. בכפרים החדשים יהיה אפשר להפעיל ארטילריה, אש, כוחות הנדסה ועוד בשטח הנראה כמו השטח בלבנון", ציין בן לולו.

 ?? צילום: אייל מרגולין/ג'יני ?? אימון צה"ל בגולן, אתמול
צילום: אייל מרגולין/ג'יני אימון צה"ל בגולן, אתמול
 ??  ??
 ??  ?? הכי קרוב לנסראללה. "כפר" של חיזבאללה, שבנה צה"ל בגולן לצורכי אימון
הכי קרוב לנסראללה. "כפר" של חיזבאללה, שבנה צה"ל בגולן לצורכי אימון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel