Israel Hayom

מסע השנאה בהלוויית המחבל באום אל פחם

השר ארדן נגד המשטרה: "מסירת הגופה למשפחת המחבל שניסה לבצע פיגוע בירושלים - כישלון" ● ח"כ ברקו יוזמת: עד שנת מאסר למניפי דגל פלשתין ●

- שלומי דיאז, לילך שובל ודניאל סיריוטי

המשטרה פתחה בחקירת הלווייתו של המחבל אחמד מוחמד מחאמיד, תושב אום אל פחם, שנורה למוות ביום שישי האחרון על ידי שוטר משמר הג בול, לאחר שניסה לעשות פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. ההלוויה נערכה בלילה שבין שני לשלישי, בשעה מאוחרת.

החקירה מתמקדת בהפרת ההג בלות בצו המשטרתי שהוצא טרם ההלוויה, ובכללן מספר משתתפים שלא יעלה על 150 בלבד ותחימת שטח מסע ההלוויה. בפועל, הש תתפו בה כ 1,500 בני אדם, שק ראו קריאות הסתה נגד שוטרים ונגד ישראל וירו זיקוקים.

בתיעוד מתוך ההלוויה נשמעו הקריאות "שמעו אתם השוטרים, דם השאהידים על ידיכם"; "שאהיד, נוח על משכבך, נמשיך את מאבקך", "אללה אכבר" ו"פלשתין ערבית מהנהר עד הים".

נוסף על כך, חילטה המשטרה את כספי הערבות שהפקידה משפחתו של המחבל בסך 50 אלף שקלים, ותבדוק את נושא ההסתה.

במשפחת המחבל טענו, מנגד, כי המשטרה היא שהפרה את ההסכם עימה, כששחררה את הגופה מאוחר. לטענת המשפחה, הממסד הישרא לי פעל מתוך מניע של התעללות במשפחה. בכלי התקשורת הערביים דווח כי המשפחה טוענת עוד, שהמ חבל סבל מבעיה נפשית, וכי למעשה נרצח על ידי השוטרים שירו בו כאשר ניסה לדקור שוטר משמר הגבול.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן תקף את התנהלות המשטרה על החזרת גופתו של המחבל למש פחתו. "הביזיון הוא קודם כל של תושבי אום אל פחם ומנהיגותה, ששוב ושוב יש בה הלוויות שמש בחות מחבלים ארורים", אמר ארדן ב"שש עם" בקשת ,12 "לצערי, בג"ץ חייב את המשטרה ואסר לעכב את מתן הגופות. לאחר אותו בג"ץ הע ברתי הצעת חוק שאושרה במארס, שנותנת סמכות למפקד המחוז לעכב הלוויות שפוגעות בסדר הציבורי. אתמול היתה תקלה במשטרת יש ראל והתוצאה היא רעה. אני מצפה מהמשטרה לחקור את קבלת ההח לטות. לא משנה אם היתה הפרה, המשטרה לא היתה צריכה למסור את הגופה עד שהיתה רואה שה תנאים שקבעה - של הלוויה עם מיעוט משתתפים באישון לילה - מתקיימים. אם הגופה נמסרה, והיא נמסרה, המשטרה נכשלה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס אתמול לאירועים בהל וויה ואמר: "זה מצער מאוד לראות את אזרחי ישראל שנהנים מחופש, משגשוג ומצמיחה כלכלית, אלפים, מדובר ביותר מאלף איש. היו פרסו מים שאמרו 'מאות רבות', בדקתי, יותר מאלף איש לפחות לפי נתוני המשטרה, מלווים מחבל עם דגלי פלשתין ועם קריאות 'בדם ובאש נפדה את השאהיד'. הדבר הזה מעיד שהאנשים האלו לא שייכים לחב רה הישראלית, וגם האזרחות היש ראלית שלהם היא מקרית לחלוטין וכנראה שגויה לחלוטין".

ליברמן הוסיף כי "באותה הסתכ לות שלי על הסדר הקבע עם הפל שתינים, אם הוא אי פעם יהיה - אין שום סיבה שאום אל פחם תמשיך להיות חלק ממדינת ישראל, אלא חלק מפלשתין, ואני בטוח שאצל אבו מאזן יהיה להם אותו חופש בי טוי ואותם יתרונות כלכליים, וכמו בן ייהנו מהדמוקרטיה הפלשתינית במיטבה".

 ??  ??
 ?? צילום: יחיא ?? הלוויית המחבל באום אל פחם ג'בארין/SPT
צילום: יחיא הלוויית המחבל באום אל פחם ג'בארין/SPT
 ?? צילום: יחיא ג'בארין/SPT ?? ארונו של המחבל בהלוויה
צילום: יחיא ג'בארין/SPT ארונו של המחבל בהלוויה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel