Israel Hayom

בולטון לריבלין: "אלו זמנים מאתגרים מאוד לארה"ב ולישראל"

-

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, יסיים היום את ביקורו בישראל וימשיך לאוקראינה ולז'נבה. אתמול סייר בולטון ביד ושם והניח זר באוהל יזכור. בהמשך קיים מפגש רשמי בשגרירות ארה"ב בירושלים עם השגריר דיוויד פרידמן, ונפגש עם נשיא המדינה ראובן )רובי( ריבלין.

הנשיא הודה לבולטון "על כל שעשית עד עתה למען ישראל". בולטון השיב כי "אלו זמנים מאוד מאתגרים עבור ארה"ב וישראל" והדגיש את הקרבה והידידות בין המדינות. במרכז השיחה בין הש ניים עמדו סוגיות ביטחון אזורי, המצב בעזה ויחסי ישראל והפ לשתינים. הנשיא ריבלין הדגיש כי ישראל נוקטת צעדים כל כליים אזרחיים רבים לשיפור המצב המידרדר בעזה, אך ציין כי "לצערנו חמאס מפנה את המ שאבים להתעצמות צבאית ופעו לות טרור".

ריבלין קרא למאמץ בין לאומי למען שיפור המצב ההומניטרי והאזרחי בעזה. עם זאת, הדגיש ריבלין כי דרישת העולם לת שומת לב הומניטרית מצד מדינת ישראל באשר למתרחש בעזה, לא יכולה להתעלם מההפרה הבוטה של חמאס את הצורך ההומניטרי הבסיסי של שחרור אזרחנו וגופות חיילינו המוחזקים בעזה.

הנשיא שב והעלה את סוגיית חיזבאללה ואת ארסנל הטילים העצום שהוא מחזיק. ריבלין הד גיש כי מדובר בסכנה משמעו תית וכי ישראל רואה בממשלת לבנון אחראית לנעשה בתחומה. בנושא האיראני הדגיש ריבלין שישראל עוקבת מקרוב אחר הני סיונות להגברת המאמצים לפגוע בישראל וביציבות האזורית על ידי ההתבססות האיראנית בסוריה ובעיראק. "מדינת ישראל נחו שה לפעול בכל דרך שתידרש על מנת לנטרל איומים אלה", הבהיר הנשיא. ריבלין גם שיבח את הפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין ואמר כי היא "יצרה חלון הזדמנויות ייחודי להפעלת לח צים כלכליים על איראן על מנת להגביל בצורה אפקטיבית ולאורך זמן את יכולות הגרעין שלה וכן את חתרנותה האזורית".

 ??  ?? ריבלין ובולטון
ריבלין ובולטון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel