Israel Hayom

ליברמן: ההסדרה תלויה במצב; הנייה: חמאס לא יוותר על כלום

שר הביטחון התייחס למתיחות בעזה: "אי אפשר למנוע לחלוטין מקרה טרור בודד; צריך ליצור זיקה מוחלטת בין השקט הביטחוני לבין ההטבות הכלכליות ברצועה" ● הנייה: "את המצור על עזה נרסק בהמשך המאבק"

- דניאל סיריוטי, עדי חשמונאי ולילך שובל

על רקע האירועים בדרום ומ צבם ההומניטרי הקשה של תושבי רצועת עזה, הבהיר אתמול שר הביטחון אביגדור ליברמן: "מבחינתי יש רק הסדרה אחת והיא המציאות בשטח, ואם רוצים להגיע לאיזושהי הסדרה כללית תנאי מו גדר זה ההסדר בנושא השבויים והנעדרים. אנחנו מתנהלים באופן חד צדדי בהתאם למציאות בשטח, וכנראה כך זה גם יימשך".

את הדברים אמר ליברמן בביקור בתרגיל בבסיס קלע שברמת הגולן, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, ומפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק. לדבריו, "אי אפשר למנוע באופן מוחלט מקרה טרור בודד כזה או אחר. גם לגבי בלונים, כשאני רואה בתקשורת שיש בלו נים בדרום ומתקשר לצה"ל, לפיקוד דרום, אומרים לי שהיו בלונים, אבל אלו בלונים בלבד ולא בלוני תבערה".

באשר למצב הנוכחי אמר שר הבי טחון כי "אין ספק שיש ירידה אבל זה לא מספיק, ולכן כל מה שאנחנו עושים ומה שחשוב באמת זה ליצור זיקה מוחלטת בין השקט הביטחוני לבין ההטבות הכלכליות. בסופו של דבר, צריך להבין שבהסתכלות על עוד 12 שנה, על מה אנחנו רוצים לראות בסוף - מה שאנחנו מדברים עליו זה שקט ביטחוני, ולכן חייבים גם להבין שהפונקציה של המצב הכ לכלי, היציבות הכלכלית, גם מבטיחה שקט ביטחוני. אני שומע אינספור דיבורים וסיפורים על ההסדרה של מדינת ישראל עם חמאס ואני חוזר ואומר, אנחנו אכן מדברים עם המ צרים, עם האו"ם ועם הגורמים בזירה הבינלאומית".

ואילו מנהיג חמאס וראש הלש כה המדינית של התנועה, איסמ עיל הנייה, נשא אתמול דרשה בעזה לרגל חג הקורבן מבלי להתייחס באופן ישיר למאמצים להגיע להס כם הסדרה. "המצור הפושע של הכי בוש הציוני על עזה קרוב מאוד להס תיים, אבל חמאס לא יעשה ויתורים פוליטיים לשם הסרת המצור", הבהיר, "את המצור על עזה נשבור ונרסק בהמשך המאבק, ומבלי שנוותר על העקרונות ועל הנשק של ההתנגדות".

עוד הדגיש הנייה כי הוא מעריך שהתוכנית המדינית האזורית שמק דם ממשל טראמפ לא תצא לפועל: "עסקת המאה ותוכנית 'עזה תחילה' של טראמפ מתו מוות קליני. אמרנו מהתחלה שלא נסכים לכך".

כמו כן הוא שיגר מסר לירי בו, יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן: "צעדות השיבה בגדר החזירו את הסוגיה הפלשתינית לסדר היום הבינלאומי. על הרשות הפלשתינית ומנגנוני הביטחון של אבו מאזן לח דול לאלתר מהתיאום הביטחוני עם הכיבוש הישראלי".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? הנייה בדרשה לחג הקורבן
צילום: אי.אף.פי הנייה בדרשה לחג הקורבן
 ?? צילום: אייל מרגולין - ג'יני ?? ליברמן, אתמול
צילום: אייל מרגולין - ג'יני ליברמן, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel